شناسهٔ خبر: 29993525 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

مریم ایراندوست، سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان در گفت‌و‌گو با «ایران»:

حمایت مدیران از ورزش بانوان سلیقه‌ای است

صاحب‌خبر -



محمد محمدی سدهی
خبرنگار
ظهر جمعه هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال زنان در شهرهای مختلف برگزار شد که در یکی از جذاب‌ترین دیدارها تیم فوتبال ملوان در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف سپاهان اصفهان رفت. اهمیت این دیدار از این بابت بود که تیم ملوان بعد از 2 سال و نیم دوری از سطح اول فوتبال بانوان به لیگ برتر بازگشت. البته این تنها بازگشت قوهای سپید نبود و این تیم که پیش از این بازی‌هایش در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار می‌شد پس از 6 سال دوری به تختی بازگشت و این موضوع موجب شد تا حدود 2 هزار هوادار خانم به تماشای این بازی از روی سکوهای ورزشگاه موسوم به «سن سیروس» بنشینند و تیم محبوب خود، ملوان را با شور و هیجان خاصی تشویق کنند. دیداری که در پایان با تک گل سپاهانی از روی نقطه پنالتی به پایان رسید و با وجود باخت ملوان هواداران این تیم با شور و اشتیاق خاصی تیم خود را حمایت کردند.
سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان بندر انزلی به خبرنگار «ایران» گفت:«برخلاف اینکه برخی‌ها می‌گویند این دیدار پایاپای بود، من معتقدم تیم ما نسبت به سپاهان عملکرد بهتری داشت و می‌توانستیم پیروز باشیم. همه دیدند که این بازی کاملاً در اختیار ملوان بود و تیم حریف تنها با 2، 3 ضد حمله توانست به موقعیت برسد. در صورتی که می‌توانستیم برنده باشیم بازی را با یک گل واگذار کردیم.» تیم فوتبال بانوان ملوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های لیگ برتر محسوب می‌شود. این تیم 8 مرداد ۹۵ منحل شد و پس از قهرمانی در دسته یک با وجود گذشت حدود 2 سال و نیم به سطح اول فوتبال بانوان بازگشت. مریم ایراندوست بیان داشت:«با وجود غیبت تیم در مسابقات لیگ برتر، تمرینات‌مان به‌صورت متمرکز برگزار می‌شد و بازیکنان بومی ملوان امید داشتند تا این تیم مجدداً به سطح اول بازگردد.» پنجشنبه شب هوای انزلی بارانی بود و در حالی که به نظر می‌رسید تماشاگران کمتری برای دیدن این بازی به تختی می‌روند اما هواداران استقبال خوبی از این بازی داشتند و بازگشت ملوان به تختی مصادف شد با استقبال زیاد هواداران. مریم ایراندوست افزود: «حدود 2 هزار هوادار خانم با وجود بلیت فروشی و بارندگی به استادیوم آمدند، این در حالی است که با وجود هزینه بیشتر در بخش آقایان شاهد حضور این تعداد هوادار در برخی  ورزشگاه‌ها نیستیم. انزلی‌چی‌ها عاشق تیم‌شان هستند و همیشه در هر حالتی به حمایت از تیم خود می‌پردازند، در زمانی که بازی‌های ما در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار می‌شد مجبور بودیم چند ساعت برای بازی کردن از انزلی به رشت برویم و این موضوع برای ما بسیار سخت بود. با ادامه بازی در تختی قطعاً هواداران زیادی به استادیوم خواهند آمد و تیم خود را تشویق خواهند کرد.» او از تعصب هواداران این تیم صحبت کرد:«هواداران همیشه با من تماس می‌گیرند و وضعیت تیم را جویا می‌شوند، انزلی‌چی‌ها غیرت و تعصب خاصی نسبت به ملوان دارند. ما در کنار هواداران همانند زنجیری هستیم و همه به این فکر می‌کنیم که ملوان را به بهترین جایگاه‌ها برسانیم.»
آخرین بازی تیم بانوان ملوان در ورزشگاه تختی 6 بهمن91 مقابل تیمی از شهر ایلام بود که ملوان در آن دیدار با نتیجه 6 بر یک پیروز شد. او ادامه داد:«تیم ما 6 سال پیش بنا به دلایلی به ورزشگاه سردار جنگل تبعید شد و بازی‌های ما در رشت برگزار می‌شد. پس از آن هم تیم ما به مدت 2 سال و نیم منحل شد و در این سال‌ها تشنه حضور در تختی بودیم که در بازی با سپاهان این موضوع محقق شد و به انزلی بازگشتیم.» محرومیت ملوانی‌ها از بازی در تختی به روز جمعه 6 بهمن ماه 91 برمی‌گردد، در آن روز بنا به دلایلی بانوان انزلی 6 سال از حضور در ورزشگاه تختی محروم شدند. سرمربی تیم فوتبال بانوان ملوان ادامه داد: «مسئولان دیدند که تماشاگران ما در کمال آرامش به تشویق تیم‌شان پرداختند. هواداران ما با وجود باخت در پایان بازی هم تیم را تشویق کردند. ما از مسئولان تقاضا داریم بگذارند بازی‌های ما در ورزشگاه تختی برگزار شود چرا که ما در شهرمان هواداران زیادی داریم که برای تماشا به تختی می‌آیند.» ایراندوست در خصوص شرایط تیمش در لیگ گفت: «80 درصد تیم ما را بازیکنان بومی تشکیل می‌دهند. تیم ما چند هفته‌ای است که تمرینات خود را آغاز کرده و 3 بازیکن ما 2 هفته پیش به ترکیب تیم اضافه شدند با وجود این با غیرت بچه‌ها در مسابقات حضور یافتیم. برای رسیدن به شرایط ایده‌آل نیاز به زمان داریم.» تیم بانوان ملوان در مقطعی با تصمیم مدیران این باشگاه از حضور در لیگ محروم بود. مدیرعامل ملوان تصمیم گرفت در بخش زنان تیمداری نکند و زنان فوتبالیست این تیم با شوکی بزرگ روبه‌رو شدند. او در خصوص شرایط تیم بانوان ملوان برای ادامه فعالیت افزود:«کلاً حمایت مدیران و مسئولان حاضر در حوزه ورزش از ورزش زنان سلیقه‌ای است. در حال حاضر مدیران باشگاه از تیم حمایت می‌کنند و شرایط‌‌مان خوب است، امیدوارم که این روند حمایتی ادامه یابد.»

نظر شما