شناسهٔ خبر: 29992504 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آموزش حقوق شهروندی از برنامه های استانداری قزوین است

قزوین - ایرنا - مدیر کل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری قزوین آموزش حقوق شهروندی را از برنامه های مهم دانست و گفت: حقوق شهروندی از اولویت های این اداره کل در راستای اجرایی شدن اهداف پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شامگاه شنبه شب ایرنا ، معصومه مرادیان در نشست با کارکنان این اداره کل افزود: آشنایی مردم با حقوق خود، نقش موثری در پیشبرد امور دارد..
وی اظهار داشت : تمامی مسئولان ستادی و اجرایی باید به تجزیه و تحلیل منطقی عملکرد گذشته و حال دستگاه ها بپردازند و به کارگیری اقدام های اصلاحی در جهت رفع موانع موجود دستگاه ها را در دستور کار قرار دهند.
دکتر حسن روحانی رئیس جمهور با ارائه منشور حقوق شهروندی در سال 1395 بر حقوق افراد در زمینه های مختلف و لزوم رعایت آنها تاکید کرد.
در این منشوور حق حیات ، حق زندگی شایسته و لوازم آن همچون آب بهداشتی، غذای مناسب، ارتقای سلامت، بهداشت محیط، درمان مناسب، دسترسی به دارو، تجهیزات، کالاها و خدمات پزشکی، درمانی و بهداشتی منطبق با معیارهای دانش روز و استانداردهای ملّی، شرایط محیط زیستی سالم و مطلوب برای ادامه زندگی مورد توجه قرار گرفته است.
حق زنان برای بخورداری از برنامه‌ها و تسهیلات بهداشتی و درمانی مناسب و آموزش و مشاوره‌های مناسب برای تأمین سلامت جسمی و روانی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی در مراحل مختلف زندگی به‌خصوص دوران بارداری، زایمان، پس از زایمان و در شرایط بیماری، فقر یا معلولیت از دیگر مواد این منشور است.
حق مصونیت کودکان از هرگونه تبعیض، آزار و بهره‌کشی مصون و از حمایت‌های اجتماعی متناسب ازجمله در حوزه سلامت، مراقبت در مقابل بیماری‌های روحی، روانی و جسمانی و خدمات بهداشتی و درمانی و حق توان‌خواهان (شهروندان دارای معلولیت) و سالمندان نیازمند برای بهره گیری از امکانات درمانی و توان‌بخشی برای بهبودی و یا توانمند شدن در جهت زندگی مستقل و مشارکت در جنبه‌های زندگی از دیگر مواد این طرح است.
8054

نظر شما