شناسهٔ خبر: 29992481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

3500 خانه ورزش روستایی در کشور فعال است

بجنورد - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش های روستایی، عشایری و بومی محلی گفت: هم اینک سه هزار و ۵۰۰ خانه ورزش روستایی در روستاهای بالای هزار نفر کشور فعال است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا غلامرضا جعفری، شنبه در نشست سالانه هیات ورزش های بومی و محلی خراسان شمالی اظهار داشت: خانه های ورزش با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت ورزش و جوانان تشکیل و تجهیز شده است.
وی افزود: البته هنوز شمار خانه های ورزش روستایی در حد مطلوب نیست و نیازمند هم افزایی ویژه با مشارکت سایر نهادها است تا خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه شود.
وی، راه اندازی خانه های ورزش روستایی را یکی از راهبردها و سیاست های وزارت ورزش و جوانان برای توزیع متوازن فرصت ها و پر کردن خلاءها و مدیریت و نظارت بر فرآیندهای اجرایی برشمرد.

* المپیاد ورزش های همگانی در دستور کار است
وی برگزاری المپیاد ورزش های همگانی را در دستور کار این فدراسیون دانست و گفت: در کنار این المپیاد، برگزاری مسابقات کشوری در ۶ رشته فوتوال زمین خاکی، والیبال چهار نفره، طناب کشی گروهی، هفت سنگ مهارتی و چوب کشی و طناب کشی فردی را در برنامه داریم.
جعفری اولویت شرکت در این مسابقات را برای جوانان ۱۵ تا ۱۸ سال عنوان و بیان کرد: در برخی رشته ها اجازه شرکت افراد تا ۲۲سال نیز داده می شود.
رئیس فدراسیون ورزش های روستایی، عشایری و بومی محلی از اجرای طرح آمایش خبر داد و افزود: در این طرح نیازسنجی قابلیت های استان ها انجام می شود تا خانه های ورزش روستایی در قالب یک برنامه هدفمند به بخش ورزشهای قهرمانی هدایت شود.
وی با اشاره به گستردگی و تنوع حوزه ورزش روستایی، اظهار داشت: این دلایل به همراه توزیع نامتقارن جمعیت ما را بر آن داشت که بر اساس یک رویکرد علمی برنامه ها را تدوین کنیم.
ط/5132

نظر شما