شناسهٔ خبر: 29991850 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش آزمایش همگانی ایدز در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - همایش علمی من هم آزمایش اچ آی وی می دهم، با هدف آگاهی بیشتر جامعه از بیماری ایدز و راه های پیشگیری از آن در آستارا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول واحد بیماری های شبکه بهداشت و درمان آستارا روز شنبه در این همایش در سالن اجتماعات کانون فرهنگی امام (ره) این شهرستان گفت: مبارزه با ایدز، تعهد اجتماعی است و باید با همکاری همگانی و با امکانات موجود، با گسترش آن مقابله شود.
یاسر شیرزاد افزود: با توجه به شیوع ایدز از راه های مختلف، آموزش پیشگیری از آن ضرورت دارد و انتقال ویروس اچ آی وی از مادر به فرزند، چهار درصد و اعتیاد تزریقی و تماس جنسی هر کدام 40 درصد علت شیوع آن را شامل می شود.
وی اظهار کرد: بهترین راه پیشگیری از آن مراقبت، پیشگیری و آگاهی مردم به ویژه جوانان و افراد در معرض خطر نسبت به راه های انتقال آن است و در کلینیک بیماری های رفتاری در ساختمان سابق اورژانس آستارا، آزمایش رایگان ایدز انجام می شود.
وی یادآور شد: ایدز توسط ویروس اچ آی وی (نقص ایمنی) در دستگاه ایمنی انسان ایجاد می شود و تا سال ها علامتی در فرد ایجاد نمی کند اما فرد ناقل مدت ها به عنوان یک فرد سالم، عفونت ویروسی را به دیگران منتقل می کند.
14 تا 20 آذرماه هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز است.

** سرپرست بیمارستان شهید بهشتی آستارا معرفی شد
مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، علی حقانی متخصص جراحی عمومی به عنوان سرپرست بیمارستان 132 تختخوابی شهید بهشتی آستارا منصوب شد.
علی پورامن افزود: پیش از این نظام عباسی سرپرست شبکه بهداشت آستارا با حفظ سمت، سرپرست بیمارستان بود.
شبکه بهداشت و درمان آستارا با شش مرکز بهداشتی، یک بیمارستان 132 تختخوابی، 25 خانه بهداشت و حدود 500 نیروی انسانی فعالیت می کند.

** دانش آموزان دوستدار طبیعت آستارا تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار ایرنا سجاد موسوی مدیر آموزش و پرورش آستارا روز شنبه در این آئین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: آموزش حفاظت از محیط‌ زیست از ضروریات جامعه است و فرهنگ‌سازی آن باید از دانش‌آموزان آغاز شود.
وی اضافه کرد: دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی با همکاری اداره حفاظت محیط‌ زیست در طرح‌های پاک‌سازی نوار ساحلی و تفکیک زباله از مبدأ شرکت می‌کنند.
20 نفر از دانش آموزان دوستدار طبیعت در این آئین تجلیل شدند.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و 17 هزار دانش آموز در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

** سالروز ولادت امام عسگری در آستارا گرامی داشته شد
سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) با حضور جمعی از مسلمانان در بقاع متبرکه و برخی از مساجد شهرستان آستارا گرامی داشته شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا تعدادی از بازاریان آستارا به مناسبت شب ولادت امام حسن عسگری (ع) برای گردشگران داخلی و خارجی نقل و شیرینی توزیع کردند و عده ای از اهالی روستاهای آستارا و تالش در حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) حضور یافتند.
جشن میلاد امام عسگری (ع) شب گذشته با مولودی خوانی و سخنرانی پیرامون فضایل آن حضرت در مسجد عباسیه آستارا برگزار شد.
امام جمعه آستارا در این آئین گفت: امام عسگری (ع) در طول زندگی پرفراز و نشیب خود همواره دستورات قرآنی را سرلوحه امور قرار می داد و سیره عملی آن بزرگوار، بهترین الگوی رفتاری مسلمانان است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا اضافه کرد: اهل بیت (ع) چراغ هدایت بشریت هستند و پیروان مسیر روشن دین، در دنیا و آخرت سربلند و رستگار خواهند بود.
هشتم ربیع الثانی مصادف با 25 آذرماه سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع) است.
7105 / 7124/2007

برچسب‌ها:

نظر شما