شناسهٔ خبر: 29991312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری قزوین برای تملک خانه سه تن از مشاهیر این شهر اقدام کند

قزوین - ایرنا - رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین از شهرداری خواست با توجه به تخصیص ردیف بودجه برای تملک خانه سه تن از مشاهیر این شهر، نسبت به تملک آنها اقدام کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدیه سادات قافله باشی شنبه شب در نشست صحن علنی پارلمان محلی قزوین افزود: در بودجه 97 شهرداری برای خرید و تملک منازل عارف قزوینی و شهیدان رجایی و قدرت الله چگینی اعتباری تصویب شد که تاکنون تنها تملک خانه شهید چگینی انجام شده و برای 2 خانه دیگر هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
وی اضافه کرد: خانه این 2 شخصیت بزرگ قزوین در محله بلاغی و مولوی واقع شده و انتظار می رود هرچه زودتر شهرداری در تملک آنها اقدام کند.
قافله باشی ادامه داد: با خرید، تملک و بازسازی خانه های مشاهیر و مفاخر قزوین ضمن حفظ و نگاهداری از این بناهای ارزشمند تاریخی، گامی بسیار مهم در مسیر معرفی هویت فرهنگی استان و کشور نیز برداشته می شود.
رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این رابطه اظهار داشت: به نظر می رسد ابتدا بازدیدی از منازل این مشاهیر و وضعیت آنها توسط اعضای شورای شهر انجام و سپس مقدمات خرید آنها به شهرداری ابلاغ شود.
حکمت الله داودی تاکید کرد: این افراد از شخصیت های فاخر و شاخص استان و کشور هستند که باید برای معرفی آنها تلاش های بیشتری صورت پذیرد.
محسن حق شناس، دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست از عارف قزوینی و شهیدان رجایی و چگینی به عنوان هویت و سمبل این شهر یاد کرد و گفت: بر همین اساس باید با خرید خانه این اشخاص مشهور و معرفی آن به شهروندان از سوی شورا و شهردای اقدامات لازم صورت گیرد.
7388/8054

نظر شما