شناسهٔ خبر: 29991243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

نمایشگاه هفته پژوهش استان در خرم‌آباد افتتاح شد

نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان لرستان با حضور معاون اقتصادی استاندار لرستان، در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین لرستان، نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان لرستان با حضور معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهندس گودرز امیری و رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، بعدازظهر روز شنبه، ۲۴ آذرماه، در محل سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان افتتاح شد.

معاون اقتصادی استاندار لرستان در جمع خبرنگاران گفت:«این نمایشگاه دارای ۵۴ غرفه است که شامل طرح‌های مؤثر پژوهشی و تحقیقاتی ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و پژوهشگران می‌شود».

مهندس امیری تشریح کرد:«یک اقدام بسیار مهم در راستای حمایت از پژوهش در استان لرستان، این بوده است که به دستور آقای استاندار، اعتبارات پژوهشی استان متمرکز شده است و در اختیار دبیرخانه یعنی دانشگاه لرستان قرار گرفته است».

۱۷ طرح پژوهشی مشخص شده

وی توضیح داد:«اولویت‌های پژوهشی استان لرستان جمع‌بندی شده است و تعداد ۱۷ طرح برتر و شاخص مشخص شده و این طرح‌ها، همگی متقاضی‌محور هستند».

معاون اقتصادی استاندار لرستان تصریح کرد:«اولویت‌ها بر این اساس بوده است اجرای طرح‌های پژوهشی ضرورت داشته باشد و بتواند گرهی از مشکلات استان باز کند».

امیری توضیح داد:«قاعده کار این است که طرح‌های پژوهشی متناسب با نیازهای استان، تجاری‌سازی و کاربردی شده و سپس به مرحله‌ی تولید انبوه برسند».

وی اظهار داشت:«از سرمایه‌گذارنی که بخواهند طرح‌های پژوهشی را به مرحله تولید انبوه برسانند حمایت کامل می‌کنیم».

معاون اقتصادی استاندار لرستان بیان داشت:«با تأکید استاندار محترم، کمک‌های فنی و اعتباری لازم هم برای طرح‌های پژوهشی اولویت‌دار استان لرستان پیش‌بینی شده است».

حمایت از طرحهای دانش بنیان با مشارکت سرمایه گذار

مهندس گودرز امیری ادامه داد:«خوشبختانه بسیاری از طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه از نوع طرح‌های اولویت‌دار، علمی، کاربردی و دانش‌بنیان هستند و بی‌تردید حمایت‌های لازم از این طرح‌ها براساس مشارکت سرمایه‌گذار، صورت خواهد گرفت».

۲۴ آذرماه، شروع هفته پژوهش و فناوری در استان لرستان است.

در پایان این هفته از ادارات و دستگاه‌های اجرایی برتر در زمینه پژوهش و فناوری، تجلیل خواهد شد.

46

نظر شما