شناسهٔ خبر: 29990925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نمایش فیلمهای جشنواره سینما حقیقت در مشهد آغاز شد

نمایش فیلمهای برگزیده دوازدهمین جشنواره بین المللی 'سینما حقیقت' امروز در پردیس سینمایی هویزه مشهد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت: فیلمهای برگزیده دوازدهمین جشنواره بین المللی 'سینما حقیقت' تا 26  آذر ماه به مدت سه روز از ساعت 14 تا 21 در پردیس سینمایی هویزه مشهد اکران می شوند.
محمدرضا محمدی افزود: طی این سه روز 14 فیلم به نمایش در می آیند و همچنین هر روز یک نشست نقد و بررسی برای یک فیلم برگزار می شود. مطابق برنامه امروز این نشست در مورد فیلم 'اکسدوس' است.
وی ادامه داد: امروز فیلمهای 'جاده های برفی' ساخته هایده مرادی، 'رویای روهینگیا' ساخته محمدمهدی خالقی، 'فریاد رو به باد' ساخته سیاوش جمالی و عطا مهراد، 'اکسدوس' ساخته بهمن کیارستمی، 'پرسپولیس - شیکاگو' ساخته ارد عطاپور و 'حلب: سکوت، جنگ' ساخته امیر اصانلو طبق جدول اکران به نمایش در می آیند.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: نمایش فیلمها همراه با برگزاری کارگاهها و نشستهای تخصصی به صورت رایگان و ارائه گواهینامه معتبر از سوی معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی خواهد بود.
وی افزود: برنامه های جنبی جشنواره سینما حقیقت نیز امروز در مشهد آغاز شد و از آن جمله می توان به 'کارگاه ایده در مستند' با حضور جمشید مجددی اشاره کرد.
مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی 'جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران یا سینما حقیقت' را آذر ماه هر سال با شعار 'حقیقت بهترین راهنماست' به عنوان یکی از فرمایشات حضرت علی(ع)، در تهران برگزار می‌ کند.

نخستین دوره جشنواره بین‌ المللی سینما حقیقت سال 1386 برگزار شد و طی سالها سینما حقیقت به مهمترین رویداد سینمای مستند ایران و منطقه خاورمیانه بدل شده است.

نظر شما