شناسهٔ خبر: 29990809 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

اس.خوزستان 1- سپاهان 1؛ پايان نيم‌فصل با صدرنشينان هم‌امتياز

شاگردان قلعه‌نويي در ديداري که استقلال خوزستان موقعيت‌هاي گل زيادي خراب کرد و داوري جنجالي داشت، به تساوي رسيدند تا قهرمان نيم‌فصل شوند.

صاحب‌خبر -

استقلال خوزستان که اوضاع بدي در اين فصل داشته و با دو برد، پنج تساوي و هفت باخت و با احتساب کسر 6 امتياز در رتبه شانزدهم جدول جاي داشت، به دليل فاصله امتيازي با سپيدرود رده پانزدهمي، قطعا نيم‌فصل را به‌عنوان قعرنشين به پايان مي‌برد ولي آنها امروز در آخرين بازي دور رفت که ميزبان سپاهان بودند، دست به کار بزرگي زدند و توانستند با نمايشي بهتر نسبت به طلايي پوشان و ديداري که موقعيت‌هاي زيادي از دست دادند، به تساوي يک بر يک برسند.


سپاهان که در نيم‌فصل هيچ باختي نداشته و هشت برد و 6 تساوي تا پيش از ديدار امروز داشت، در ورزشگاه غدير اهواز غافلگير شد و با وجود اينکه با گل عجيب ساسان انصاري در دقيقه 24 پيش افتاد، اما در دقيقه 36 گل تساوي را با پنالتي ميثم کريمي دريافت کرد و با تساوي نيمه اول را به پايان رساند.


در نيمه دوم با وجود اينکه سپاهان به دنبال برتري بود، اما بازيکنان استقلال خوزستان در ضد حملات فوق‌العاده عمل مي‌کردند و اگر دقت داشتند، روي سه موقعيت به گل مي‌رسيدند ولي از فرصت‌هاي به دست آمده بهره نبردند تا سپاهان از نخستين شکست در ليگ هجدهم در امان بماند و اين مسابقه با تساوي يک بر يک خاتمه پيدا کند.


شاگردان امير قلعه‌نويي با تساوي در بازي امروز، در امتياز 31 با تيم‌هاي پديده و پرسپوليس برابر شدند ولي بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به اين دو تيم، به قهرماني نيم‌فصل رسيدند؛ از سوي ديگر استقلال خوزستان هم 6 امتيازي شد تا با چهار امتياز کمتر نسبت به سپيدرود، قعرنشين باشد.


هفته پانزدهم ليگ برتر؛ شنبه: 97/09/24 ؛ ساعت: 15
استاديوم: غدير اهواز تماشاگر: 700 نفر
داور: سعيد رحيمي‌مقدم؛ کمک‌ها: آرمان اسعدي، هادي طوسي و روح‌الله شريفي/ ناظر داوري: سعيد بطحايي.

 

فرزين گروسيان، ميثم شاه‌مکوندزاده، احمد آل‌نعمه، مهرداد پورابوالقاسم، وحيد حمدي‌نژاد، ميثم کريمي، ايوب کلانتري، وحيد نامداري، محمد شريفي(77- اميرحسين باقرپور)، يونس دلفي(1+90- مجتبي رمضاني) و رضا درويشي(4+90- سعيد زارع).
سرمربي(موقت): کريم بوستاني


پيام نيازمند، سياوش يزداني، عزت‌الله پورقاز، حسن جعفري(67- محمد ايران‌پوريان)، سعيد آقايي(49- خالد شفيعي)، مهدي کياني، ولاديمير کومان(82- رضا دهقاني)، محمد کريمي، ساسان انصاري، مهرداد محمدي و سجاد شهباززاده.


سرمربي: امير قلعه‌نويي

 

ايوب کلانتري(33)- ميثم شاه‌مکوندزاده(33) ميثم کريمي (78) يونس دلفي(86) اميرحسين باقرپور(89) از استقلال خوزستان

 

ساسان انصاري(65) خالد شفيعي(90) از سپاهان

 


استقلال خوزستان صفر - سپاهان 1 (دقيقه 24: ساسان انصاري): خطاي پشت محوطه‌اي که شاه‌مکوندزاده روي مهرداد محمدي مرتکب شد را ساسان انصاري در حالي که گروسيان گوشه دروازه ايستاده و ديوار دفاعي استقلال خوزستان در حال شکل‌گيري بود را به گوشه سمت راست دروازه زد تا گل اول سپاهان به شکل غافلگير کننده‌اي به ثمر برسد.

 

 

استقلال خوزستان 1 – سپاهان 1 (دقيقه 36: ميثم کريمي): پنالتي اعلام شده براي استقلال خوزستان با خطا روي يونس دلفي را ميثم کريمي با شوت زميني به سمت راست دروازه که از زير دستان نيازمند رد شد، تبديل به گل تساوي تيمش برابر سپاهان کرد.

 


بيشتر بازيکنان استقلال خوزستان در توقف سپاهان پُر مهره موفق عمل کردند و ستاره تيم‌شان در ديداري که حتي مي‌توانستند به برتري برسند، بودند ولي در ميان آنها رضا درويشي که با تکنيک و سرعت بالاي خود در ايجاد حملات موفق بود و موقعيت‌هاي خوبي ساخت، بهتر عمل کرد و پس از او نيز بايد به نمايش بي‌نقص احمد آل‌نعمه در خط دفاعي اشاره کرد؛ مدافعي که با تجربه بالاي خود بارها مانع از شکل‌گيري فرصت‌هاي سپاهان بود و اجازه کار به اين تيم نداد.


در حالي که انتظار مي‌رفت سپاهان کار راحتي در اهواز برابر قعرنشين ليگ برتر داشته باشد ولي استقلال خوزستان نمايش غافلگير کننده‌اي داشت و اگر دقت مهاجمان‌اش بود، حتي مي‌توانست اولين باخت فصل شاگردان قلعه‌نويي را رقم بزند که اين اتفاق رخ نداد و سپاهان در نهايت به تساوي رسيد تا با تفاضل گل بهتر نسبت به پديده و پرسپوليس صدرنشين نيم‌فصل شود.
داوري بحث‌برانگيز سعيد رحيمي‌مقدم که روي گل‌هاي دو تيم نيز تاثير گذاشت هم ازجمله اتفاقات مهم اين مسابقه بود؛ اتفاقي که موجب شد مثل بيشتر بازي‌هاي دور رفت، نيم‌فصل اول با بحث داوري تمام شود.

 

 


* وحيد خشتان از استقلال خوزستان و کي‌روش استنلي از سپاهان، دو بازيکن محروم اين مسابقه هستند.
* حسين پورحميدي، اميرحسين باقرپور، سيد ساسان شيرمردي، سعيد زارع، مجتبي رمضاني، ايمان مبعلي، محمدرضا مظاهري و فريد اميري بازيکنان نيمکت‌نشين استقلال خوزستان و علي کيخسروي، خالد شفيعي، مهدي رحيمي، رضا دهقاني، محمد ايران‌پوريان، حامد بحيرايي، رسول نويدکيا، بختيار رحماني و حسين پاپي هم نفرات ذخيره سپاهان در اين ديدار را تشکيل مي‌دهند.

* پس از گل اول سپاهان که به شکل عجيبي به ثمر رسيد، اعضاي کادر فني و بازيکنان استقلال خوزستان اعتراض زيادي به رحيمي‌مقدم، داور و اسعدي، کمک اول او داشتند که اعتراض آنها ثمري نداشت و در نهايت هم يعقوب پيري، مدير اين تيم از کنار زمين اخراج شد.
* کلانتري و شاه‌مکوندزاده در دقيقه 32 به دليل اعتراض به داوري کارت زرد گرفتند.

* بازيکنان و تماشاگران سپاهان به پنالتي اعلام شده براي استقلال خوزستان اعتراض داشتند.

 

 

نظر شما