شناسهٔ خبر: 29990500 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: زومیت | لینک خبر

چگونه گوشی موبایل اپل را با بهترین قیمت بخرم؟

بخش تبلیغات / زنبیل

صاحب‌خبر -

در این مطلب سعی می‌کنیم ضمن مقایسه‌ی امکانات جدیدترین گوشی‌های اپل، یعنی آیفون XS و XS MAX و XR، یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی را برای خرید با مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت معرفی کنیم. در پایان این مقاله نیز، کد تخفیف 50هزارتومانی برای خوانندگان خوب زومیت درنظر گرفته شده است.

طراحی

1. جنس بدنه: ازنظر جنس بدنه، هر سه مدل از بدنه‌ای شیشه‌ای با فریم فلزی ساخته شده‌اند که جلوه‌ای بسیار زیبا به آن‌ها بخشیده است. این شیشه‌ها از نوع شیشه‌ی ضدخش با پوشش اولفوبیک هستند که علاوه‌بر کاهش بازتاب نور، اثر لکه‌ی دست روی صفحه‌نمایش را نیز کاهش می‌دهد. همچنین، به‌دلیل وجود همین بدنه‌ی شیشه‌ای، امکان شارژ بی‌سیم نیز فراهم شده است.

۲. اندازه‌ی صفحه‌نمایش: آیفون‌های جدید از صفحه‌نمایشی با حاشیه‌ی بسیار کم بهره می‌برند که استفاده از نمایشگر بزرگ‌تر را بدون افزایش چشمگیر در اندازه‌ی گوشی امکان‌پذیر کرده است. آیفون XS با صفحه‌نمایش ۵.۸ اینچی و آیفون XS MAX با صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی و آیفون XR با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی تولید شده‌اند که در آن‌ها نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه به‌ترتیب ۸۲.۹ و ۸۴.۴ و ۷۹درصد است.

زنبیل

۳. ضدآب‌بودن و وزن مناسب: آیفون‌های قدیمی‌تر بسیار سبک به‌نظر می‌آمدند؛ به‌همین‌دلیل، احتمالا افتادن چندین‌باره‌ی آن‌ها را تجربه کرده‌اید. بااین‌حال، مدل‌های جدید سنگین‌تر هستند؛ به‌گونه‌ای‌که آیفون XS به‌عنوان سبک‌ترین و XS MAX به‌عنوان سنگین‌ترین گوشی، به‌ترتیب ۱۷۷ و ۲۰۸ گرم وزن دارند.

معیار سنجش مقاومت گوشی‌ها درمقابل نفوذ آب و گردوغبار، گواهینامه‌ی IPxy است. رقم x نمایانگر مقاومت دربرابر جامدات و رقم y نشانگر مقاومت دربرابر مایعات است. مدل XR از گواهینامه‌ی IP67 و مدل‌های XS و XS MAX از گواهینامه‌ی IP68 بهره می‌برند که معادل مقاومت ۳۰ دقیقه‌ای در عمق ۲ متری است.

سیستم‌عامل و سخت‌افزار

۱. سیستم‌عامل: هر سه مدل این آیفون‌ها، سازگار با جدیدترین سیستم‌عامل اپل، یعنی IOS 12، طراحی شده‌اند. از امکانات جذاب این نسخه از سیستم‌عامل پرداخت پیامکی و استفاده از SIRI برای ترجمه و جست‌وجوی گروهی موزیک است.

۲. CPU: چیپست به‌کاررفته در هر سه مدل، از نوع Bionic12 است که با پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای خود، از این نظر در میان گوشی‌های هوشمند بی رقیب است. این پردازنده‌ی قدرتمند به افزایش حدود ۲۰درصدی سرعت کمک می‌کند؛ در‌حالی‌که مصرف انرژی را به نصف می‌رساند. بنابراین، سه مدل معرفی‌شده ازنظر قدرت چیپست تفاوتی باهم ندارند.

۳. حافظه: طبق روال گذشته، هیچ‌کدام از گوشی‌های اپل امکان استفاده از حافظه‌ی خارجی را ندارند. البته به‌دلیل تنوع حافظه‌ی مدل‌های XS و XS MAX که در انواع ۶۴ و ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت و XR که در انواع ۶۴ و ۱۲۸ و ۲۵۶ تولید شده‌اند، نیازی هم به حافظه‌ی خارجی احساس نمی‌شود. شایان ذکر است مدل‌های XS و XS MAX از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و XR از حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی بهره می‌برند.

دوربین

زنبیل

در این بخش، تفاوت‌ها چشمگیرتر است. مدل‌های XS و XS MAX به دوربین دوگانه‌ی ۱۲ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و زوم اتوماتیک مجهز هستند و به کمک زوم ۱۰ برابری در عکس‌برداری و ۶ برابری در فیلم‌برداری، گرفتن عکس‌های بسیار حرفه‌ای را ممکن می‌سازد. آیفون XR نیز با وجود دوربین پرقدرت ۱۲ مگاپیکسلی می‌تواند تصاویر راضی‌کننده‌ای ثبت کند. درهرصورت، XS و XS MAX با اختلاف عملکرد بهتری دارند. درنهایت، دوربین سلفی هر سه مدل از نوع ۷ مگاپیکسلی با قابلیت عکس‌برداری پرتره است.

بازخورد کاربران

بررسی نظر کسانی که تجربه‌ی استفاده از این پرچم‌داران را دارند، یکی از بهترین مراجع برای تصمیم‌گیری است. از مهم‌ترین نکاتی که در پاسخ‌های کاربران به نظرسنجی‌ها توجه منتقدان را به خود جلب می‌کند، باتری پرقدرت و دوربین بی‌نظیر است که باعث می‌شود بعد از خرید این مدل‌ها، دیگر درباره‌ی گوشی‌های دیگر جست‌وجو نکنید. افزون‌براین، رضایت از سیستم‌عامل جدید از دیگر ویژگی‌های مثبت آیفون‌های سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شوند. در این زمینه، کاربران به کاربری آسان‌تر سیستم عامل IOS 12 درمقایسه‌با اندروید 8 اشاره می‌کنند. البته عده‌ای هم هستند که از قیمت هنگفت گوشی‌های جدید گِله می‌کنند که بسته به تغییرات نرخ ارز، به بیش از ۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد. نکته‌ی بعد اختلاف قیمت فراوان میان مدل‌های آیفون با ظرفیت حافظه‌ی متفاوت است؛ زیرا از یک طرف، باتوجه‌به کیفیت چشمگیر عکس‌ها، حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی چندان مناسب به‌نظر نمی‌رسد و از طرف دیگر، برای خرید گوشی آیفون با حافظه‌ی بیشتر به صرف هزینه‌ی بیشتری تا ۵ میلیون تومان نیاز است.

 درپایان، پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده‌ی آخرین قیمت گوشی آیفون به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی زنبیل مراجعه و ضمن مقایسه‌ی قیمت گوشی، برای ثبت اولین تجربه‌ی خرید از کد تخفیف zoomit-mob استفاده کنید. گفتنی است با ثبت این کد مبلغ ۵۰ هزار تومان از قیمت گوشی اپل شما کسر خواهد شد.     

نظر شما