شناسهٔ خبر: 29990267 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدای زنان: کسب و کاری خوشمزه با چاشنی تکنولوژی

تبریز - ایرنا - هفته نامه صدای زنان در آخرین شماره خود گفت و گویی با یکی از زنان موفق با عنوان « کسب و کاری خوشمزه با چاشنی تکنولوژی» انجام داده است.

صاحب‌خبر -

بی‌‌‌بی میز متشکل از خانم های هنرمندی است که پس از انتخاب به عنوان بی‌بی، هنر آشپزی خود را با عشق و علاقه در معرض انتخاب مشتریان قرار می دهند و تلاش می کنند با ارایه بهترین و خوشمزه ترین غذا، حداکثر رضایت سفارش دهندگان را جلب کنند.
در محل کارتان هستید و دلتان برای یک غذای گرم و خانگی لک زده است، یا مهمان سرزده دارید و امکان آشپزی برای یک غذای مجلسی خوشمزه در فرصت کم فراهم نیست. سفارش آنلاین غذای خانگی با ارسال رایگان در کلانشهر تبریز می‌تواند بهترین گزینه باشد.
استفاده از غذاهای فست فودی طی سال‌های گذشته و به موجب آن، افزایش انواع بیماری‌ها و اضافه وزن، استفاده از غذاهای خانگی علاوه بر ایجاد حس نوستالژیک، سلامت بیشتر و هزینه کمتر می‌تواند موجب صرفه‌جویی در زمان نیز شود.
فعالان در عرصه غذای خانگی بی‌شمارند، اما «بی‌بی‌میز» را می‌توان متفاوت‌ترین شرکت آنلاین سفارش غذای خانگی دانست که با رسالت ارائه انواع غذاهای خانگی پخت روز، کلیه خدمات را به گونه‌ای منسجم ساخته تا خوشمزه‌ترین و با قیمت مناسب غذای خانگی در دسترس عموم قرار گیرد، ضمن اینکه در این مسیر اشتغال‌زایی برای خانم‌های خانه‌دار نیز از دیگر اهداف موسس این شرکت می باشد و بخاطر این هدف مقدس (حمایت از بانوان خانه دار) گفت و گویی انجام دادیم با خانم معصومه احمدپور مدیر خوش فکر «بی‌بی میز» که در ذیل می‌خوانید:
معصومه احمدپور لیسانس روانشناسی بالینی برای حمایت از بانوان خانه‌دار و استفاده شهروندان از هنر آشپزی این عزیزان در یک اقدام ابتکاری و استفاده از هنر و تکنولوژی سیستم سفارش آنلاین غذا و شیرینی خانگی را راه اندازی کرده است.
وی در خصوص تاسیس این سیستم آنلاین می‌گوید: با مشاهده بانوان آشپز که علاقه‌مند به فعالیت هستند اما بنابه دلایلی خودشان نمی توانند کسب و کاری راه اندازه کنند و یا مادرانی که به خاطر بچه هایشان نمی‌توانند در بیرون از خانه فعالیت داشته باشند و اینکه همیشه دلم می‌خواست کسب و کار خودم را داشته باشم، چون فکر می‌کنم در این حالت اثرگذاری ام بیشتر است. در واقع با کسب و کار جدید چیزی را خلق می‌کنیم که قبلا وجود نداشته است به همین خاطر این شرکت را راه‌اندازی کردم.
احمدپور در پاسخ به سوال خبرنگار صدای زنان که هر کسب و کار موفقی توام با سختی و دشواری است و در این حالت، امیدواری و خوشبینی است که کارآفرین را سرپا نگه می دارد، چه اندازه به آینده کارتان خوشبین هستید؟ می گوید:
به چند دلیل به آینده این کسب و کار خیلی امیدوارم. اول اینکه غذا نیاز اساسی مردم است، دوم اینکه هر روز افراد بیشتری به فکر سبک زندگی سالم و غذای سالم می‌افتند. سوم خرید اینترنتی رو به افزایش است، چهارم کار ما نوعی شبکه اجتماعی است که در واقع استفاده از پتانسیل‌های دو گروه (آشپز و مشتری) برای رفع نیاز متقابل است.
در شروع کار ما احساس کردیم که بانوان شاغل وقت کافی برای غذا پختن ندارند و معمولا غذاهای رستوران تکراری و پرچرب است و طعمی متفاوت با طعم غذای خانگی دارد. و در حالی که ما تعداد زیادی خانم‌های خانه‌دار با دستپخت‌های خوب و وقت آزاد داریم، که مایلند درآمد شخصی هر چند کوچکی داشته باشند. ایده بی‌بی میز نیاز این دو گروه را رفع می‌کند.
وی اضافه می‌کند: امتیاز دیگر بی‌بی‌میز ارائه تنوع هر روز یک دستپخت خانگی با بی‌بی های مختلف است.
این بانوی کارآفرین در خصوص مشکلات کاری می‌گوید: عدم حمایت ارگان های دولتی از استارآپ‌ها و کسب و کار اینترنتی مشکل اساسی ماست. اما نوسانات قیمت های مواد اولیه و ظروف یک بار مصرف که چند برابر شده یکی دیگر از مشکلات می باشد هر چند ما سعی می کنیم کلیه هزینه‌ها و خدمات به گونه‌ای تنظیم شود تا ضمن حفظ کیفیت غذا، طیف وسیعی از قیمت‌ها، کاملا مقرون به صرفه و معقول برای مشتریان با هرگونه توان مالی درنظر گرفته شود.
مدیر بی‌بی میز برای اطلاع خوانندگان محترم از نظر بهداشتی اضافه می کند: انتخاب آشپزهایی با دست‌پخت‌های بی‌نظیر و منحصربه‌فرد طی چند مرحله آزمون ارزیابی، گلچین شده‌اند و با دریافت کارت بهداشت لذیذترین غذای خانگی کاملا بهداشتی و با بسته‌بندی خاص و ویژه به متقاضیان ارسال می‌شود. ما در این بسته بندی از ظروف ILM استفاده می کنیم که در برابر حرارت 250 درجه مقاوم هستند و همچنین در بقچه زیبایی که حالت نوستالژی داشته همراه با اتیکت آشپز است.
همچنین کلیه غذاهای خانگی بر اساس میزان سفارشات آماده می‌شوند و از تهیه بیش از اندازه هر گونه غذایی برای اجتناب از اسراف جلوگیری می‌شود. بنابراین لازم است مشتریان 2 ساعت زودتر از تحویل غذا سفارش بدهند.
احمدپور که در حین گفت و گو با شادی خاصی از خاطرات شیرین آشنایی با خانم های هنرمند تعریف می کند و می‌گوید: هر چند مشتریان ثابتی داریم و معمولا هر مشتری یک بار سفارش بدهد تقریبا مشتری دائمی می شود اما اگر روزی مشتری کم باشد و بعضی از بی‌بی ها سفارش غذا نداشته باشند ناراحت می شوم و هدف اصلی من از این کسب وکار حمایت از خانم های خانه دار است.
6132/518

نظر شما