شناسهٔ خبر: 29989137 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

انسان با احترام به پدر و مادر در قیامت مقام بالایی پیدا می کند

به گزارش بعدازظهر شنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مدرسه دخترانه فاطمه زهرا (س) قزوین اظهار داشت: امام علی (ع)

صاحب‌خبر - به گزارش بعدازظهر شنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مدرسه دخترانه فاطمه زهرا (س) قزوین اظهار داشت: امام علی (ع) فرموده اند 'دل نوجوان مانند زمین آماده‌ای است که هر چه به آن عرضه شود می‌پذیرد و شخصیت نوجوان با آن شکل می‌گیرد'.
وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم دین و قرآن در دل ‌های ما قرار گیرد تا رستگار شویم، ادامه داد: محبت اهل بیت (ع) از جمله چیزهایی است که باید در دل خود داشته باشیم چرا که روز قیامت یکی از مهمترین سئوال ها این است که ما چقدر محبت امیرالمؤمنین (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و اهل بیت (ع) را در دل داریم.
امام جمعه قزوین یادآخاطرنشان کرد: ما در نوجوانی فرصت داریم تا محبت اهل بیت (ع) را در دل داشته و از شیوه زندگی آنها پیروی کنیم و هر چه سن انسان بالاتر رود ممکن است درک کند که محبت اهل بیت (ع) را باید در دل داشته باشد اما انجام این کار برای او بسیار دشوار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اگر در قیامت می‌خواهیم بهترین جای بهشت باشیم و درجه بالایی داشته باشیم باید در دنیا با قرآن زندگی کنیم و از ولایت خدا، پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع) پیروی کنیم.
امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید 'نماز را برپای دارید' و اگر با این آیه زندگی کرده و به آن عمل کنیم هر روز به نماز می‌ایستیم و در روز قیامت درجه انسان را افزایش می‌دهد.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه احسان به والدین مقام انسان را در قیامت بالا می‌برد، افزود: خداوند همچنین می فرمایند 'به پدر و مادر خود نیکی کنید و اگر در دنیا به پدر و مادر خود نیکی کنید و قدردان تلاش‌های معلم خود باشید، جایگاه بالایی در قیامت خواهید داشت'.
8054
انتهای پیام

نظر شما