شناسهٔ خبر: 29989117 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادگاه عالی پاکستان خواستار اخراج کارمندان دو تابعیتی شد

اسلام اباد - ایرنا - دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد که دولت‌های فدرال و ایالتی این کشورباید کارمندان دو تابعیتی را اخراج کنند وعضویت این افراد در مجلس ملی نیز ممنوع شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری «نیوز» پاکستا ن روز شنبه نوشت، قاضی «ثاقب نثار» از کارمندان دارای تابعیت دوگانه به عنوان خطر برای منافع این کشور یاد کرده و گفته است، استخدام افراد دو تابعیتی، بیانگر این است که دولت های فدرال یا ایالتی در انجام وظایف خود حسن نیت ندارند.
وی با تاکید بر لزوم تهیه و ارائه لیست کارمندان دارای تابعیت دوگانه، تصریح کرد که دولت‌های فدرال و ایالتی با تعیین مهلت، مقدمات اخراج این افراد را فراهم کنند.
دادگاه پاکستان افزود، به زودی قوانینی در خصوص دو تابعیتی ها وضع خواهد شد که بر اساس آن، استخدام این افراد در کشور به طور کامل ممنوع می شود.
بر اساس برخی گزارشها، «ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان، هفدهم ژانویه 2018 برای کسانی که دارای تابعیت دوگانه هستند تشکیل پرونده داد تا علیه آنها اقدام شود.
اداره تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) اخیرا لیستی شامل اسامی یکهزار پاکستانی دارای تابعیت دوگانه که در دستگاه های دولتی این کشور مشغول به کار هستند، به دادگاه عالی پاکستان ارائه داده است.
بر اساس گزارش اداره تحقیقات فدرال پاکستان، 719 تن از این افراد، به تابعیت دوگانه خود اذعان کرده اند.
آساق**6125**شبس**1613

نظر شما