شناسهٔ خبر: 29988885 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مقاومت سکه شکسته شد

سکه که هفته گذشته به کمک یک پنج ضلعی در برابر نزول شدید قیمت‌ها مقاومت کرده بود، در اولین روز هفته، بیش از ۱۰۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دنیای اقتصاد در بازار موازی، قیمت دلار نوسان چندانی را تجربه نکرد و در روزی نسبتا با ثبات، کمی به مرز ۱۰ هزار تومانی نزدیک تر شد.

در اولین روز از آخرین هفته آذرماه، دلار ۱۰۰ تومان کاهش قیمت را تجربه کرد و روی عدد ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت. به گفته فعالان، کاهش قیمت دلار در شرایطی صورت گرفت که سکه بازان انتظار داشتند در هفته جاری، شاخص ارزی در مسیر افزایشی قرار بگیرد.

انتظار بازگشت قیمت دلار به سطوح بالاتر یکی از اضلاعی بود که در هفته گذشته به مقاومت سکه در برابر افت شدید کمک کرد. با این وجود، ادامه روند کاهشی دلار در روز شنبه موجب شد که انتظارات معامله گران سکه تعدیل شود.

تعدیل انتظارات سکه بازان نسبت به روند دلار موجب شد که میزان فروش سکه در ابتدای هفته بیشتر شود و این فلز گران بهای داخلی پس از دو روز افزایش متوالی، دچار کاهش قیمت شود. سکه روز شنبه ۱۳۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۳ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان رسید.

برچسب‌ها:

نظر شما