شناسهٔ خبر: 29988881 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

آموزش و پرورش برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان تلاش کند

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت آموزش و پرورش با اتخاذ راهبردهای اصولی و رفع موانع زیرساختی در بحث مهارت آموزی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان تلاش کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، احمد همتی عصر شنبه در آیین افتتاح دفتر همکاری های آموزشی شاخه کاردانش آموزش و پرورش و شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان در ساختمان کسب و کار شهرک صنعتی بزرگ این شهر، افزود: استعدادهای قابل توجهی به دلیل رویکردهای آموزشی اشتباه در کشور به موفقیت دست پیدا نکرده اند.
وی خاطرنشان کرد: در مدارس و دانشگاه های کشور به رویکرد نظریه پردازی به نسبت عمل گرایی توجه ویژه ای می شود که این راهبرد به هیچ عنوان به شکوفایی استعدادها ختم نمی شود.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری آزمون کنکور در کشور به شکل باکیفیتی اجرا نمی شود و اتخاذ این اقدام غیراصولی به افزایش آمار بیکاری در کشور منجر شده است.
همتی اضافه کرد: توجه به مهارت آموزی و عمل گرایی در آموزش و پرورش بیش از پیش نهادینه شود و آموزش و پرورش دانش آموزان مستعد این به بخش را بورسیه کند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید آموزش مهارت آموزی در کنار واحدهای صنعتی باشد و افتتاح دفاتر همکاری های آموزشی به افزایش اشتغال و شکوفایی استعداد های نونهال ایران اسلامی کمک شایانی می کند.

**رشته های مهارت محور در هنرستان های سمنان تدریس شود
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست گفت: رشته های مهارت محور براساس ظرفیت های منطقه ای به منظور کاهش آمار بیکاری در هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای استان تدریس شود.
محمد دستورانی افزود: باید برای ترویج مهارت آموزی در استان سمنان پیشگام باشیم و مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش نقش غیرقابل انکاری در ترویج این راهبرد دارد.
وی خاطرنشان کرد: تدریس و ابداع رشته های تحصیلی در مدارس باید براساس نیاز منطقه ای باشد و از تدریس رشته های تحصیلی که به توسعه مهارت آموزی نمی انجامد اجتناب کرد.
دستورانی ادامه داد: توسعه زیرساخت ها برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در مدارس ضروری است و برای استقبال دانش آموزان از این مدارس، امکانات آموزشی افزایش یابد.
وی اضافه کرد: اکنون بیش از 10 هزار دانش آموز در مدارس کاردانش و فنی و حرفه سمنان مشغول به تحصیل هستند و این استان رتبه نخست کشور در توزیع رشته های تحصیلی را دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: هنر فرشبافی، راهنمای گردشگری، سفالگری و دهها رشته دیگر با توجه به نیاز استان در مدارس سمنان آموزش داده می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 180 هنرستان کاردانش و فنی و حرفه ای در استان سمنان فعال است.
در این جلسه،عبدالرسول عمادی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، سید مصطفی آذر کیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان سمنان حضور داشتند.
7339/6103

نظر شما