شناسهٔ خبر: 29988836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز:

کتاب محور توسعه

قاسمی از فرصت های کم مطالعه در کشور اظهار نگرانی کرد و افزود : با توجه به سرانه مطالعه خوب در کشور در گذشته ، ولی متاسفانه نگرش جامعه به سمت و سوی فضای مجازی گسترش یافته که موجب کم شدن سرانه مطالعه در کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز، تفاهم نامه با موضوعیت کتابخوانی در مدرسه شهید غروی ناحیه یک کرج مورخ 97/09/24 با حضور سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش و هراتی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان البرز به امضا رسید.

قاسمی از فرصت های  کم مطالعه در کشور اظهار نگرانی کرد و افزود : با توجه به سرانه  مطالعه خوب در کشور در گذشته ، ولی متاسفانه نگرش جامعه به سمت و سوی  فضای مجازی گسترش یافته که موجب کم شدن  سرانه مطالعه در کشور شده است.

وی از ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس استان البرز  خبر داد و اظهار داشت : مهمترین هدف برای ایجاد علاقه در بین دانش آموزان برای خواندن کتاب محتوای آن است  که معلمان  مطالعه گر و پژوهشگر  می توانند در خلق  آثارو محتوای  به سرانه مطالعه کشور و جامعه کمک شایانی را داشته باشند. و بهترین دوره برای ترویج کتاب خوانی در کشور را دوره ابتدایی دانست .

قاسمی با اشاره به اینکه کم شدن تکالیف در راستای  مهارت محوری بوده تاکید کرد : امروز کتاب محور توسعه کشور است و  دانش آموزان باید به دنبال تحقیق و پژوهش در کشور باشند و ادامه داد ایده پروری  در دانش آموزان و بروز خلاقیت نوین در آنها حاصل پژوهش و ذهن پرسش گر آنهاست  و کم شدن تکالیف درسی دانش آموزان نیز در همین راستا بوده است

 وی از عملیاتی شدن تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و کتابخانه های عموی استان در سال جاری گفت و بیان داشت: این تفاهم نامه  در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی و در راستای جشنواره رضوی و جشنواره فاطمی در استان البرز به کار خود ادامه می دهد تا در آینده شاهد رشد سرانه مطالعه در استان  باشیم .  

نظر شما