شناسهٔ خبر: 29988796 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبرهای خوب اورژانس برای شهروندان تهرانی؛

از نوسازی ۵۰ دستگاه آمبولانس تا افتتاح ۱۰ پایگاه‌ جدید

رییس سازمان اورژانس تهران از نوسازی ۵۰ دستگاه آمبولانس و افتتاح 10 پایگاه جدید تا بهمن‌ماه در شهر تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

پیمان صابریان رییس سازمان اورژانس تهران گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در ارتباط با نوسازی ناوگان فرسوده اورژانس تهران اظهار داشت: تاکنون ۱۵ دستگاه است آمبولانس‌های فرسوده استان تهران نوسازی شده و تا پایان آبان ماه تعداد ۳۵ دستگاه آمبولانس نوسازی شده دیگر به این ناوگان اضافه خواهد شد.

صابریان توضیح داد: آمبولانس‌های بازسازی شده بین ۱۴ تا ۱۵ سال از عمرش نگذشته است مسیر حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار کیلومتر را پیموده‌اند.

وی گفت: بخشی از این آمبولانس‌ها بسیار فرسوده بودند و در تصادفات رانندگی آسیب‌های شدیدی دیده بودند، همچنین برخی دیگر از این آمبولانس‌ها به دلیل جابجا کردن تعداد زیاد مصدومین تجهیزات‌شان فرسوده شده بود و نیاز به تعمیر داشتند.

رئیس سازمان اورژانس تهران با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته ۵۰ دستگاه آمبولانس بازسازی شده‌اند توضیح داد: بودجه ما برای انجام این کار محدود بود و امیدواریم در آینده ناوگان خدمت رسانی به هموطنان را نوسازی کنیم.

صابریان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این آمبولانس‌ها می‌توانند حدود ۱۰ سال دیگر در ناوگان اورژانس مورد استفاده قرار گیرد.قطعات موتوری آنها تعویض شده و تجهیزات کابین نیز تعمیر شده‌اند. 

وی با بیان اینکه در طول هفته گذشته دو پایگاه جدید افتتاح شده است گفت: تا بهمن ماه ۱۰ پایگاه دیگر اورژانس برای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی افتتاح خواهد شد که تا پایان سال تعداد پایگاه‌ها به ۲۰۰عدد خواهد رسید.

صابریان با بیان اینکه برنامه ما در آینده این است که آمبولانس‌های فرسوده نیز از رده خارج تعمیر و سپس وارد ناوگان شود توضیح داد: به طور کلی تعداد آمبولانس‌ها تغییر نمی‌کند و آمبولانس‌های نیازمند به تعمیر از ناوگان خارج و موارد جدید جایگزین آنها می‌شوند و تعداد آمبولانس های تهران به ۲۵۰ عدد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در زمینه راه‌اندازی پایگاه‌ةای اورژانس در مترو نیز بازدید‌هایی انجام شده است گفت: از شهرداری درخواست شده این ایستگاه‌ها را به عنوان پایگاه در اختیار ما قرار ما دهند که هنوز پاسخی از سوی مترو به ما داده نشده است.

رییس اورژانس تهران افزود: باید در ایستگاه‌های مترو این پایگاه‌ها در نظر گرفته شوند به دلیل اینکه در تمام دنیا رویه برقرار است، ما امیدواریم در آینده بتوانیم این تعداد پایگاه را راه‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما