شناسهٔ خبر: 29988782 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

درگیری نیرو‌های پلیس فرانسه با معترضان +تصاویر

نیرو‌های امنیتی و پلیس فرانسه بار دیگر در تقابل با معترضان به سیاست‌های اقتصادی دولت و در تلاش برای متفرق کردن آن‌ها، با تظاهرات‌کنندگان درگیر شده و به سوی آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کردند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: در پی سرازیر شدن معترضان ضد دولتی «جلیقه زرد» به خیابان‌های پاریس و سردادن شعار‌هایی علیه سیاست‌های اقتصادی دولت فرانسه، نیرو‌های امنیتی این کشور با پرتاب گاز اشک‌آور به مقابله با معترضان روی آورده و تلاش کردند آن‌ها را متفرق کنند.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در پی مقابله نیرو‌های پلیس فرانسه با شهروندان معترض این کشور، مناطق اطراف بلوار شانزه‌لیزه شاهد زد و خورد‌هایی بین معترضان و نیرو‌های امنیتی بود.

در تظاهرات امروز فرانسه نیز، فروشگاه‌های مستقر در خیابان شانزه‌لیزه برای اجتناب از هرگونه خسارت ناشی از درگیری‌ها، تعطیل شده‌اند.

رسانه‌های فرانسوی می‌گویند تا ساعتی پیش، نیرو‌های امنیتی در جریان تقابل با تظاهرات‌کنندگان، ۲۱ نفر را بازداشت کرده‌اند. همچنین پلیس فرانسه با بستن مسیر برخی خیابان‌ها تلاش دارد مانع از گسترش دامنه اعتراضات و تظاهرات ضد سیاست‌های اقتصادی دولت شود.

فعالان فضای مجازی جو پاریس را پرتنش توصیف کرده‌اند. اعتراضات در حالی برگزار می‌شود که ماکرون از سیاست‌هایی که آغازگر اعتراضات بوده‌اند عقب‌نشینی کرده است.

پیش از این وزارت کشور فرانسه اعلام کرد ۶۹۰۰۰ نیروی پلیس برای مقابله با اعتراضات در سراسر فرانسه مستقر شده‌اند. ۸۰۰۰ نفر از آن‌ها در پاریس حضور دارند. هفته گذشته اماکن توریستی و تفریحی در فرانسه از بیم اعترضات تعطیل شدند، اما این هفته مقام‌ها ادعا کرده‌اند انتظار می‌رود شمار کمتری در تظاهرات‌ها شرکت کنند.

ماکرون دوشنبه شب وعده داد حداقل میزان حقوق کارگران را افزایش داده و قوانین مالیات بر حقوق مستمری‌بگیران را لغو کند.

نظر شما