شناسهٔ خبر: 29987855 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان تهران:

پرونده 22 دلال فوتبال به شعبه بازپرسی ارجاع شد

تهران- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب تهران از ارجاع پرونده 22 دلال فوتبال به شعبه بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه پیرو نامه مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، عباس جعفری دولت آبادی روز شنبه در حاشیه نشست با مدیران رسانه ها اظهار داشت: هفته گذشته رئیس فدراسیون فوتبال نامه‌ای را به دادسرای فرهنگ و رسانه مرقوم داشت که بر اساس آن، اسامی 22 نفر را اعلام و عنوان کرده بود این افراد در این بخش فعالیت دارند که موضوع به شعبه بازپرسی ارجاع شده است و منتظر انجام تحقیقات هستیم.
دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین درباره آخرین وضعیت شناسایی اموال وحید مظلومین محکوم به اعدام پرونده فساد اقتصادی که چندی پیش حکمش اجرا شد، گفت: پلیس گزارش مبسوطی از شناسایی اموال مظلومین ارائه کرده که بر اساس آن حداقل 17 ملک و تعدادی خودروهای گران قیمت از جمله یک دستگاه BMW 2018 مخفی شده در یک برج‌ مسکونی و املاکی در کیش، شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه قرار شده است پلیس ظرف یک هفته آینده گزارش خود را تکمیل کند، افزود: از آنجایی که دادگاه حکم به ضبط تمام اموال ناشی از جرم وحید مظلومین داده است ولی در زمانی که پرونده به دادگاه رفت برخی از این اقدامات ناقص ماند که این کارها ظرف یک ماه گذشته به سرعت انجام شد و هفته قبل نیز متهمی را از کیش به تهران منتقل کردند.
جعفری دولت آبادی همچنین از دستگیری 19 نفر در پرونده پتروشیمی ها خبر داد و گفت: از میان دستگیرشدگان سه نفر مربوط به بخش دولتی هستند.
دادستان تهران در ادامه از دستگیری 6 متهم در پرونده کاغذ خبر داد و افزود: این افراد کسانی هستند که ارز‌هایی برای واردات کاغذ دریافت کردند اما در بازار آزاد فروختند یا کاغذ‌هایی را با ارز دولتی وارد کرده اما با فاکتور‌های صوری به قیمت آزاد فروختند و در هر دو مورد کالا با قیمت واقعی به دست مصرف کننده نرسیده بود.
این مقام مسوول در دستگاه قضایی به پرونده ثبت سفارشات خودرو اشاره کرد و گفت: در پرونده خودرو، پلیس فتا گزارش بسیار جامعی در رابطه با تخلفات مرتبط با سایت ثبت سفارش ارائه کرد که به موجب این گزارش 46 هزار ثبت سفارش در دو دوره محدودیت و ممنوعیت رخ داده و از مجموع این 46 هزار ثبت سفارش، در مورد حدود 9 هزار اتومبیل تخلف صورت گرفته است. قبلا گزارش ما در مورد 6 هزار و 500 خودرو بود که نسبت به گزارش قبلی وزارت اطلاعات و وزارت صمت افزایش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: طی هفته اخیر دو متهم جدید در پرونده ثبت سفارش خودرو دستگیر شدند و این پرونده به پایان تحقیقات نزدیک می‌شود.
جعفری دولت آبادی در ادامه از صدور 10 کیفرخواست جدید در پرونده های فساد اقتصادی اخیر خبر داد و اظهار داشت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به یکی از صرافی‌ها بود که ارزش آن حدود یک هزار و 300 میلیارد تومان است.
دادستان تهران گفت: اخیرا بانک مرکزی حدود 240 مورد صرافی را معرفی و خواستار شده است که به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود. این صرافی‌ها بدون مجوز کار می‌کنند و گزارش هایی که در پرونده‌های فساد اقتصادی به ویژه در شعب ویژه داشتیم نشان می‌دهد بخشی از فساد‌ها در صرافی‌ها شکل می‌گیرد که یا به گرانی ارز دامن می‌زنند یا مجوز ندارند و در همین ارتباط از پلیس و سایر دستگاه‌ها خواستیم تمام مجوز‌ها را بررسی کنند.
اجتمام*9104*1193

نظر شما