شناسهٔ خبر: 29987584 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپاهان قهرمان نیم فصل لیگ برتر شد

تهران- ایرنا- تیم فوتبال سپاهان اصفهان با وجود تساوی یک بر یک برابر استقلال خوزستان و هم امتیازی با تیم های پدیده و پرسپولیس، به دلیل تفاضل گل بهتر قهرمان نیم فصل لیگ برتر باشگاه های کشور شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ در آخرین دیدار هفته پانزدهم و نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، تیم قعرنشین استقلال خوزرستان در ورزشگاه غدیر از سپاهان اصفهان یکی از مدعیان قهرمانی پذیرایی کرد که این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا شاگردان امیر قلعه نویی با 31 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده مشهد و پرسپولیس تهران قهرمان نیم فصل لیگ برتر شوند.
قضاوت این دیدار پرحاشیه را «سعید رحیمی مقدم» برعهده داشت.
در دقیقه 24 سپاهان صاحب ضربه ایستگاهی شد و درحالی که بازیکنان میزبان صف دفاعی خود را می چیدند، «ساسان انصاری» توپ را درون دروازه استقلال خوزستان جای داد.
این گل با تصمیم بحث برانگیز داور مورد قبول واقع شد و اعتراض شدید اعضای تیم میزبان را در پی داشت.
در دقیقه 36 «یونس دلفی» مهاجم جوان استقلال خوزستان در محوطه جریمه سپاهان سرنگون شد که بازهم داور با تصمیم مشکوک دیگری، نقطه پنالتی را نشان داد تا «میثم کریمی» گل تساوی را به ثمر برساند.
تلاش دو تیم تا پایان نیمه نخست نتیجه دیگری در بر نداشت و نیمه نخست با تساوی یک بر یک پایان یافت.
با شروع نیمه دوم، تیم میزبان حملات دامنه دار و زهرداری را روی دروازه زردپوشان اصفهانی تدارک دید اما هیچ کدام از موقعیت های این تیم تبدیل به گل نشد.
در دقیقه 84 « رضا درویشی» مهاجم تعویضی استقلال خوزستان با توپ‌گیری عالی از مهدی کیانی تا پشت محوطه جریمه استقلال خوزستان پیش رفت و پاس در عمق زیبایی به امیر حسین باقرپور داد که او در موقعیت تک به تک به عرض پاس داد ولی یونس دلفی نتوانست دروازه خالی سپاهان را باز کند و ضربه او به بیرون رفت.
در دقیقه 87 بار دیگر تیم میزبان از غفلت مدافعان سپاهان استاده کرد و پاس طلایی باقرپور در محوطه جریمه به یونس دلفی رسید اما وی توسط مدافع سپاهان شارژ شد و به زمین افتاد اما داور این صحنه را پنالتی تشخیص نداد تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد.
با اتمام این دیدار پرونده دیدارهای نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور با قهرمانی سپاهان بسته شد. این قهرمانی در حالی نصیب زردپوشان اصفهانی شد که تیم های پدیده و پرسپولیس نیز هم امتیاز با آن هستند ولی تفاضل گل کمتری دارند.

** ترکیب استقلال خوزستان:
فرزین گروسیان، میثم شاه‌مکوندزاده، احمد آل‌نعمه، مهرداد پورابوالقاسم، وحید حمدی‌نژاد، میثم کریمی، ایوب کلانتری، وحید نامداری، محمد شریفی(77-امیرحسین باقر پور)، یونس دلفی و رضا درویشی

** ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، سیاوش یزدانی، عزت‌الله پورقاز، حسن جعفری(67- محمد ایران‌پوریان)، سعید آقایی (49-خالد شفیعی)، مهدی کیانی، ولادیمیر کومان(82-رضا دهقانی)، محمد کریمی، ساسان انصاری، مهرداد محمدی و سجاد شهباززاده
ورزشی**م.ت**9129

نظر شما