شناسهٔ خبر: 29986037 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

منابع سوری به روزنامه الرای کویت گفتند:

تغییر قواعد درگیری سوریه با رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، این روزنامه در گزارش امروز خود نوشت، منابع رهبری سوریه می‌گویند، دمشق این تصمیم را پس از آن گرفت که مسکو موضع شدیدی را در قبال عملیات اسرائیل در سوریه پس از سقوط هواپیمای نظامی "ایلوشین۲۰" خود در ماه سپتامبر اتخاذ کرد.

مسکو، تل‌آویو را مسؤول این حادثه دانست و اقداماتی برای تضمین امنیت نظامیان خود در سوریه در پیش گرفت که بارزترین آنها تحویل سامانه موشکی "اس۳۰۰" به نیروی هوایی این کشور بود.

الرای نوشت، دمشق در کمین هرگونه حمله اسرائیل به پایگاه‌های نظامی مشخص خود است تا حمله متقابل انجام دهد و این یعنی به عنوان مثال حمله به فرودگاهی در سوریه حمله متقابل به فرودگاهی را در اسرائیل در پی خواهد داشت.

منابع اعلام کردند،‌ دمشق تصمیم گرفته هرگونه نقض هوایی خود از سوی تل‌آویو که منجر به نابودی پتانسیل‌های نظامی سوریه یا کشته شدن مشاوران غیرسوری یا نظامیان سوری می‌شود را با فرمول مقابله به مثل یعنی فرودگاه در مقابل فرودگاه، پادگان نظامی در برابر پادگان نظامی و مراکز تحت کنترل در مقابل مشابه آن در داخل تل‌آویو پاسخ دهد.

روزنامه مذکور نوشت،‌ مسکو پس از حادثه "ایلوشین۲۰" به تل‌آویو اطلاع داده که در همه پایگاه‌های نظامی سوریه چه پایگاه‌های تحت اختیار نیروهای سوری یا ایرانی، افسران روسی حضور دارند و به رژیم صهیونیستی هشدار داده، هرگونه حمله به هدف سوری یا مستشاران ایرانی به منزله حمله به نیروهای روسی است و مسکو به اسرائیل اجازه نخواهد داد به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نیروهایش را سرنگون کند.

منابع آگاه به این روزنامه گفتند، مسکو به دمشق برای حمله متقابل به اسرائیل در هر زمانی که این رژیم به پایگاه‌های نظامی سوریه حمله می‌کند، چراغ سبز نشان داده است.

به گفته این منابع، سوریه برخلاف ادعاهای اسرائیل، موشک‌های پیشرفته دقیقی را در اختیار دارد که می‌تواند هر هدفی را داخل اسرائیل مورد هدف قرار داد. نیروهای سوری موشک‌های دور برد و میان‌برد را تحویل گرفته‌اند که هنوز آنها را علنی نکرده‌اند، این موشک‌ها با سامانه مکان‌یابی مخصوص به خود به نام گلوناس(Glonass) مشابه نوع سامانه مکان‌یابی جهانی GPS کار می‌کنند.

منابع مذکور گفتند، با وجود اظهارات غلط اسرائیل که مدعی است قدرت موشکی سوریه را منهدم کرده، سوریه در داخل موشک‌هایی را می‌سازد.

برچسب‌ها:

نظر شما