شناسهٔ خبر: 29985800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تداوم جنگ آمریکا علیه مردم ویتنام

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، آمریکا علاوه بر جنایت های جنگی که در دهه 1970 علیه مردم آمریکا اعمال کرد ، اکنون با اتخاذ سیاست های مهاجرستیزانه سرنوشت بیش از 8 هزار نفر از اتباع ویتنامی که عمری را در شهرهای مختلف آمریکا زندگی کرده اند، در معرض خطر استرداد قرار داده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ، در اوایل سال جاری فرمانی را امضا کرد که براساس آن میلیون ها نفر از مهاجران بسیاری از کشورهای مقیم شهرهای مختلف آمریکا اخراج می شوند. 

براساس گزارش های رسانه ای ، دولت ترامپ از ویتنام خواسته است تا از سیاست های مهاجرتی این کشور برای اخراج این افراد حمایت کرده و این اتباع را دوباره بپذیرد.

براساس دستور مهاجرتی ترامپ، مسئولان مهاجرتی آمریکا با همتایان خود در هانوی برای بازگرداندن مهاجران ویتنامی که از سال 1995 تاکنون در آمریکا به سر می برند، گفت وگوهای متعددی انجام داده اند.

طبق گزارش شبکه خبری آمریکایی وکس، حدود 8 هزار مهاجر و پناهجوی ویتنامی براساس سیاست های مهاجرتی دونالد ترامپ درمعرض اخراج از این کشور قرار دارند.

این برنامه مهاجرتی بخشی از یک الگوی گسترده تر غیرانسانی دردولت ترامپ علیه مهاجران بسیاری از کشورهای مختلف دراین کشور با تمرکز بر فشار بر این مردم است ،بدون اینکه به نقش آمریکا در شرایط ایجاد شده برای آنها توجهی کند.

دولت ترامپ سعی کرده دراین برنامه تعداد افرادی را که می توان از این کشور اخراج کرد افزایش دهد، فارغ از اینکه این افراد دهها سال است که درآمریکا زندگی می کنند.

مشکل دولت ترامپ این است که آمریکا نمی تواند مهاجران را به کشورهایی که نمی خواهند آنها را بپذیرند، اخراج کند بنابراین فشارهای واشنگتن علیه هانوی برای پذیرش هزاران مهاجر و پناهجوی ویتنامی که در بیش از دو دهه اخیر آمریکا زندگی کرده اند، افزایش یافته است.

بهانه دولت ترامپ دراین زمینه این است که بسیاری از این افراد عمدتا از کسانی هستند که قوانین آمریکا را نقض کرده اند.

علاوه برویتنام، مکزیک و تعداد دیگری از کشورهای آمریکای لاتین نیز در شرایط کنونی درگیر سیاست های مهاجرستیزانه دولت دونالد ترامپ قرار گرفته اند.

تاکنون مکزیک و سه کشور دیگر آمریکای لاتین از سیاست جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در برخورد با پناهجویان و مهاجران در کمیسیون آمریکایی حقوق بشر شکایت کردند.

مقامات امنیت داخلی آمریکا می گویند 10 هزار و 500 پناهجو اکنون در سراسر مرز مکزیک و آمریکا چادر زده اند و نقشه ورود به آمریکا را می کشند. بسیاری از این افراد با حضور درکاروانی از مهاجران از کشورهای آمریکای مرکزی، قصد ورود به آمریکا را دارند.

آمریکا که خود را بزرگترین مدعی حقوق بشر می داند همچنین اولین کشور مخالف قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره اقدام کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل (UNHVR) بود و دلیل مخالفتش را وجود مفادی در متن این قطعنامه در مغایرت با منافع مستقل دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عنوان کرد.

جنگ آمریکا علیه مردم ویتنام از دهه 1970 با جنگ ویتنام شروع شد. دراین نزاع طولانی و خونین جنگنده های آمریکایی روزانه دهها تن بمب را نه تنها برفراز آسمان ویتنام فرو ریختند بلکه شهرهای لائوس را هم به دلیل همسایگی با این کشور بمباران می کردند تا راههای حمایت ویت کنگ ها ( مبارزان ویتنامی) از مرزهای همسایه را تخریب کنند.

گرچه تاکنون آمریکا رسما آماری از میزان تلفات خود در جنگ ویتنام ارائه نکرده اما برخی آمارها حاکی از آن است که جنگ ویتنام 3 میلیون نفر غیرنظامی از دو طرف جنگ (ویتنام شمالی و جنوبی) برجای گذاشت و برآوردها ،حاکی از کشته شدن بین 200 تا 250 هزار نفر از نظامیان آمریکا دراین جنگ است.

نظامیان آمریکا در سال های 1962 تا 1971 درجریان جنگ افزون بر 80 میلیون لیترگاز نارنجی بر سر مردم ویتنام فرو ریختند که براساس گزارش رسانه های ویتنام پس از گذشت نیم قرن از این جنگ، اما میراث سمی آن همچنان با بروز بیماری هایی مانند سرطان و معلولیت های شیمیایی از مردم این کشور قربانی می گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما