شناسهٔ خبر: 29985751 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

تشکر ویژه «برهم صالح» از ایران در جشن پیروزی

ایرنا : رییس جمهوری عراق به در جشن سالروز پیروزی بر گروهک تکفیری تروریستی داعش، از مواضع و حمایت جمهوری اسلامی ایران در طول این جنگ سه ساله (۲۰۱۴ – ۲۰۱۷) بطور ویژه تقدیر و تشکر کرد.

صاحب‌خبر -

«برهم صالح» امروز در سخنرانی که فراکسیون «سازندگی» از فراکسیون های بزرگ پارلمان و حامی دولت عراق به مناسبت سالروز پیروزی بر داعش برگزار کرده بود، از نقش و حمایت جمهوری اسلامی ایران در این جنگ بطور ویژه تقدیر و تشکر کرد.

صالح بعد از تقدیر از مواضع مرجعیت عالی دینی عراق در این جنگ و همچنین نیروهای مسلح و الحشد الشعبی عراق گفت که از مواضع جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه، دوست و متحد عراق در این جنگ تقدیر می شود.

برهم صالح در این سخنرانی همچنین نسبت به تاخیر در تکمیل کابینه «عادل عبدالمهدی» هشدار داده و گفته است که تعلل سیاسی در مسیر تکمیل کابینه، مانعی است که جز با تفاهم و همکاری دو قوه مجریه و مقننه قابل حل نیست.

وی با تاکید بر اهمیت اختلاف نظر سیاسی بین فراکسیون و احزاب در این کشور، در عین حال افزوده است که این تحرکات سیاسی بسیاری از تلاش های و انرژی ها را از بین می برد.

به گفته وی، باید با بخشش و تعامل دو سویه، امید را به جوانان این کشور برگردانیم و با پشت سرگذاشتن اختلافات، صفحه جدیدی را در روابط داخلی بازکنیم.

صالح از کشیده شدن اختلافات سیاسی به سطح استان ها از جمله متاثر شدن بصره از این اختلافات ابراز نگرانی کرده و گفته است که تحولات بصره نگران کننده است و باید خویشتنداری و آرامش را جایگزین آن کرد.

وی چالش های پیشروی عراق را مبارزه با فساد، بهبود خدمات، بازسازی مناطق ویران شده از جنگ، بازگشت آوارگان، حمایت از خانواده های شهدای جنگ با تروریسم و ارتقا وحدت ملی ذکر کرده است.

یکسال پیش در دهم دسامبر ۲۰۱۷ (۱۹ آذر ۹۶ ) نخست وزیر وقت عراق طی مراسمی در جمع نیروهای مسلح این کشور، پیروزی نظامی را بر گروهک ترویستی تکفیری داعش اعلام کرد. 

 

نظر شما