شناسهٔ خبر: 29985376 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دونالد در لیست بدترین رمز‌های عبور ۲۰۱۸

شرکت امنیت شبکه اسنش‌آیدی به تازگی بدترین رمز‌های عبوری سال ۲۰۱۸ که از سوی مخاطبان انتخاب شده را منتشر کرد که کلمه «دونالد» نیز در بین آنهاست.

صاحب‌خبر -

بدترین رمزهای عبور سال 2018 اعلام شد/ دونالد در لیست بدترین رمزهای عبور 2018به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امنیت کاربران در فضای مجازی و فرآیندهای اینترنتی مسئله بسیار با اهمیتی است که دولت‌ها و شرکت‌های زیادی در سراسر جهان برای حفظ و حراست از آن تلاش می‌کنند.

برای تأمین امنیت داده‌ها در فضای مجازی، علاوه بر قوانین و محدودیت‌هایی که از جانب حکومت‌ها و شرکت‌های بزرگ اینترنتی در سراسر جهان ایجاد می‌شود، کاربران نیز نقش مهمی در ایجاد فضایی امن برای حفاظت از اطلاعات خود دارند. افشای یک سند و یا یک فایل، چه در موارد امنیتی سطح بالا و چه اطلاعات شخصی یک شهروند عادی، می‌تواند دردسرها و ناراحتی‌های زیادی را به بار بیاورد.

یکی از راه‌های مقابله با سوءاستفاده افراد سودجو از اطلاعات شخصی، انتخاب رمز عبور مناسب در قسمت‌های مختلف فضای مجازی است. گاهی اوقات برخی از کاربران با بی‌احتیاطی رمزهای عبور ساده‌ای را برای دسترسی به فضاهایی مانند ایمیل خود انتخاب می‌کنند. این کوتاهی نه‌تنها ممکن است باعث سوءاستفاده از اطلاعات موجود در ایمیل فرد مورد نظر شود بلکه دسترسی آسانی را بر تعداد زیادی از کاربران فراهم می‌کند.

شرکت SplashID هر ساله در آستانه ورود به سال جدید لیستی 100 عددی از بدترین گذرواژه‌های انتخابی از سوی کاربران فضای مجازی را منتشر می‌کند. این شرکت که در زمینه امنیت شبکه فعالیت می‌کند، به عنوان یکی از معتبرترین مراجع در افزایش ایمنی شبکه شناخته می‌شود. با اینکه شرکت SplashID هرساله این لیست را منتشر می‌کند ولی تعدادی از گذرواژه‌ها به طور مرتب در لیست بدترین رمزهای عبور دیده می‌شود.

شرکت SplashID با بررسی بیش از 5 میلیون گذرواژه مختلف در فضای مجازی بدترین و قابل دسترس‌ترین رمز‌های عبور را اعلام کرده است. نکته جالب در مورد لیست امسال بدترین گذرواژه‌ها، وجود کلمه Donald در جایگاه 23 این لیست است. به نظر می‌رسد بسیاری از کاربران پس از مشاهده رفتارهای باورنکردنی و خنده‌داری که رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در پیش‌ گرفته، برای فراموش نکردن رمز عبور خود کلمه Donald را انتخاب کرده‌اند.

کارشناسان SplashID اعلام کردند: گرایش زیاد کاربران به انتخاب کلمات آشنا و قابل حدس برای هکرها، آن‌ها را در معرض خطرهای امنیتی قرار می‌دهد. مسئولان این شرکت امیدوارند کاربران با مطالعه لیست بدترین گذر واژه‌ها، از این پس دقت بیشتری در انتخاب رمز عبور خود کنند.

در ادامه لیست 10 کلمه اول بدترین گذرواژه‌ها را مشاهده می‌کنید:

  1. 123456
  2. password
  3. 123456789
  4. 12345678
  5. 12345
  6. 111111
  7. 1234567
  8. sunshine
  9. qwerty
  10. iloveyou

بیشتر بخوانید: چگونه امنیت مودم اینترنت را بالا ببریم؟ + آموزش تصویری

انتهای پیام/

رمزهای عبوری که به سادگی امنیت شبکه را بر هم می‌زند

نظر شما