شناسهٔ خبر: 29984721 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برای نخستین بار در تاریخ جهان، هواپیمای توریستی به لبه فضا رسید + فیلم و تصاویر

شرکت ویرجین گالاکتیک در واپیسین روز‌های سال ۲۰۱۸ آزمایش موفقیت آمیز سفینه فضایی خود با حضور ۲ خلبان را انجام داد و به میزان زیادی از رقبای سنتی خود فاصله گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد برانسون مالک شرکت پیشگام در صنعت فضانوردی ویرجین گالاکتیک اعلام کرده است در  پنجشنبه هفته گذشته مورخ ۱۳ دسامبر سال جاری میلادی برای اولین بار خلبان‌ها هواپیمای فوق پیشرفته توریستی این شرکت را با موفقیت آزمایش کرده‌اند و با آن پروازی به لبه فضا انجام داده‌اند.
 

برانسون اعلام کرده است تا ۶ ماه آینده اولین پرواز‌های فضایی با استفاده از هواپیمای ساخت این شرکت انجام می‌شود و خود او به همراه خانواده‌اش اولین مسافران توریستی خواهند بود.
 

پرواز آزمایشی هواپیمای ویرجین گالاکتیک ۱۰ صبح روز یکشنبه به وقت محلی در صحرای موجاو (Mojave) با هدایت ۲ خلبان انجام شد.
 

کشتی فضایی ۲ (SpaceShipTwo) با استفاده از هواپیمای دوقلوی پیشران (WhiteKnightTwo mothership) به ارتفاع حدود ۵۰ هزارپایی برده شده و در آنجا پس از جداسازی از پیشران‌ها با سرعت به فضای بالای جو زمین در عرض کمتر از ۲ دقیقه رسیده است.
 

در نهایت کشتی فضایی دو (SpaceShipTwo) پس از رسیدن به بالاترین نقطه پروازی برنامه ریزی شده در عرض کمتر از ۱۵ دقیقه به زمین بازگشت.

شرکت ویرجین گالاکتیک در نظر دارد گردشگران فضایی را به ارتفاع ۳۶۰۸۹۰ پایی (۱۰۹.۹۹۹۲۷۲ کیلومتری) از سطح زمین برساند، هزینه بلیط هر فرد برای شرکت در این ماجراجویی هیجان انگیز بیش از ۲۵۰ هزار دلار پیش بینی شده است.
 

مقام‌های شرکت ویرجین گالاکتیک اعلام کرده‌اند ۲ الی سه آزمایش دیگر برای بررسی همه جوانب پرواز مورد نیاز است و پس از آن در عرض کمتر از ۶ ماه پرواز‌های توریستی آغاز خواهد شد.
 

دو خلبانی که این پرواز آزمایشی را انجام داده اند، Mark ‘Forger’ Stucky و CJ Sturckow نام دارند که موتور موشک را روشن کرده‌اند و در بازه زمانی کوتاهی آن را به سرعت ۲.۹ ماه یا ۲.۹ برابر سرعت صوت رسانده‌اند.
 

شرکت ویرجین گالاکتیک از جمله شرکت‌های زیرگروه شرکت هواپیمایی ویرجین است که به صورت تخصصی درحوزه هوا و فضا به ویژه ساخت و ارسال موشک و سفینه‌های فضایی به خارج از جو زمین فعالیت دارد.
mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6762317/9096182?width=400&height=300"></script></div>
این شرکت رقبای جدی چون اسپیس ایکس، بوئینگ و آمازون دارد که آنها نیز درحوزه گردشگری فضایی فعال و در رقابتی تنگاتنگ برای ارسال اولین توریست‌های فضایی به خارج از جو زمین هستند.
 

شرکت اسپیس ایکس به مالکیت ایلان ماسک در حال توسعه و ساخت سفینه فضایی برای سفر‌های طولانی مدت فضایی به ویژه مسکونی کردن سیاره مریخ است، همچنین این شرکت کار ساخت کپسول فضایی اژد‌ها را به پایان رسانده است که در آینده نزدیک به حمل و نقل فضانوردان و تجهیزات علمی به ایستگاه فضایی بین المللی می‌پردازد.
 

شرکت آمازون نیز به مالکیت جف بزوس با ساخت کپسول فضایی به نام blue origin در نظر دارد مسافران توریستی را به سفری عمودی به لبه فضا برده و بازگرداند.
منبع:Dailymail
انتهای پیام/

فیلم رسیدن هواپیمای ویرجین گالاکتیک با دوسرنشین برای اولین بار به لبه فضا

نظر شما