شناسهٔ خبر: 29984139 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

وزیر اول اسکاتلند:

رفراندوم دوم برگزیت برگزار شود

وزیر اول اسکاتلند اعلام کرد که باید رفراندوم دومی برای برگزیت برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «نیکولا استروژن» در حساب کاربری خود در توئیتر رأی اعتماد اعضای حزب محافظه‌کار انگلستان به نخست‌وزیر این کشور را فاقد وجاهت لازم برای کسب امتیاز بیشتر از اتحادیه اروپا دانست.

وی در توئیتر خود نوشت: نخست‌وزیر تلاش کرد با کسب اعتبار مجدد امتیاز بیشتری از اتحادیه اروپا بگیرد ولی بروکسل دست رد به سینه ترزا می برای مذاکره مجدد زد. الآن بهترین زمان برای پایان ظاهرسازی است. باید بعد از رأی عدم اعتماد پارلمان به معامله برگزیت به سراغ خواست اکثریت مردم و برگزاری رفراندوم دوم برای برگزیت برویم. هر کار دیگری جز این تلف کردن زمان است.

در همین رابطه نماینده بلژیک در پارلمان اروپا نیز در حساب کاربری خود در توئیتر از رهبران اتحادیه اروپا درخواست کرد به فکر پیدا کردن دلایل خروج انگلستان باشند.

«گای فورهفشتات» همچنین در توئیتر خود نوشت: سیاستمداران انگلیسی باید منافع حزبی را کنار بگذارند و منافع ملی را بر هر موضوعی ارجحیت دهند.

به گزارش آنا، هفته گذشته طرح استیضاح ترزا می توسط هم‌حزبی‌های محافظه‌کار خود شکست خورد ولی در مقابل مقام‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند که مذاکره جدیدی برای دستیابی به توافق جدید نخواهند داشت.

برخی از کارشناسان طرح استیضاح نخست‌وزیر انگلستان را بازی جدید ترزا می برای کسب اعتبار برای مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا دانسته بودند.

انتهای پیام/4106/4093/

نظر شما