شناسهٔ خبر: 29982860 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در هم‌اندیشی فعالان جامعه بازنشستگی مطرح شد؛

اجازه نمی‌دهیم به دارایی‌های تامین اجتماعی دست‌اندازی شود

دومین روز گردهمایی حمایت کارگران بازنشسته تبریز از کاندیداهای ائئلاف برتر دوره ششم هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز با استقبال گسترده اعضای این کانون در محل سالن اجتماعات برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در آغاز گردهمایی حمایت کارگران بازنشسته تبریز، «کریم صادق زاده» یکی از کاندیداهای ائئلاف برتر دوره ششم هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته به تشریح اهداف شکل گیری این ائتلاف پرداخت و گفت: وضعیت کنونی اقتصادی فعلی که شرایط سختی را پیش روی کارگران بازنشسته قرار داده ضرورت حضور افرادی توانمند در هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز ضروری نموده است که در این راستا ائتلاف برتر با معیار قراردادن "تعهد ، تجربه و تحول" شکل گرفت.

رییس دوره پنجم هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریز  با بیان اینکه هدف اصلی از تشکیل  این ائتلاف را توجه به معیشت کارگران بازنشسته و رفاه عمومی عنوان کرد و گفت: این ائتلاف توسعه با پیشرفت امور و تدبیر وتحول را دنبال می‌کند و بر همین اساس در ترکیب آن علاوه بر تعدادی از اعضای هیأت مدیره سابق شامل خودم  و آقایان نقی یاری، صمد اکرامی، احد جلالی ، تعدادی دیگری از اعضای علاقمند کانون و متعهد به اهداف این ائتلاف شامل آقایان غلامحسین حسین زاده، فریبرز سیاه سبیل، محمد تقی‌زاده، سیدعلی ضیائی، حسین صدوری، علی غربیی و رضا فنجانچی با ایدئولوژی خدمت حضور یافته‌اند که برنامه‌های جامعی برای ایجاد امکانات رفاهی نظیر تعاونی‌های مصرف و مسکن توجه به مشکلات اساسی و رفاهی این قشر را در دستور کار قرار داده‌اند.

کریم صادق زاده تبریزی با اشاره به مشکلات مختلف جامعه بازنشستگی اظهار داشت: در بحث تأمین مسایل رفاهی کارگران بازنشسته تبریز مسایل مختلفی وجود دارد اما در صورتی اعضای دوره جدید هیأت مدیره از یک همدلی بیشتری برخوردار باشند سبب خواهد شد تا بتوانیم از پتانسیل سایر مراکزازجمله شهرداری و شورای شهر تبریز بهره گرفته و با در کنار قرار دادن ظرفیت‌های مالی کانون اقدامات مناسبی ازجمله اهدای وام‌های ضروری برای بازنشستگان حداقل بگیر، احداث پارک ویژه و مراکز رفاهی و سیاحتی صورت داد.

وی با بیان اینکه کانون کارگران بازنشسته در دوره قبل فعالیت‌های خوبی داشته ولی کافی نبوده است، خاطرنشان کرد:اعضای هیأت مدیره بایستی مصوبات مجمع عمومی را به درستی اجرا می‌کردند و نباید برخی از مصوبات نظیر اختصاص ۲۰ درآمد کانون کارگران بازنشسته که می‌بایست به مسایل رفاهی اختصاص می‌یافت، از دستور کار خارج می‌شد.

رییس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته تبریزبا تأکید بر اینکه در بحث بیمه درمان تکمیلی باید تحول جدی صورت بگیرد، اظهار داشت: شرکت بیمه‌ای با بنیه مالی مناسب عهده‌دار این مسئولیت باشد که توانایی پرداخت به موقع مطالبات موسسات درمانی از یکسو و از طرف دیگر پاسخگوی کارگران  بازنشسته باشد.

صادق زاده تبریزی با تأکید بر اینکه نحوه ارایه خدمات فعلی بیمه تکمیلی  برای کارگران بازنشسته رضایتبخش نیست، گفت: اکنون به دلیل عملکرد مالی نامناسب شرکت‌های بیمه‌ای، بسیاری از مراکز درمانی از ارایه خدمات در زمینه بیمه تکمیلی خودداری می‌کنند که قابل قبول نیست.

عضو هیأت رئیسه و سخنگوی شورای  اسلامی شهر تبریز با اشاره به مشکلات مختلفی که در راه احداث  بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تأمین اجتماعی تبریز وجود داشته است و در پاسخ به سوال یکی از حاضران گفت: امکانات موجود درمانی تأمین اجتماعی  در استان آذربایجان شرقی قطعا کافی نیست و بر همین اساس پیگیر احداث بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی جدید تأمین اجتماعی تبریز بوده‌ایم که با حضور اینجانب در شورای شهر و همکاری سایر اعضا بویژه شهردار تبریز  و نمایندگان مجلس و تلاش مدیریت درمان  استان و استاندار ومعاونت عمرانی  توانستیم زمین مناسبی را در شهرک خاوران برای این بیمارستان برای تامین اجتماعی تأمین کنیم که در ادامه امیدواریم  با جلب نظر وزیر جدید تعاون کار و رفاه اجتماعی با وجود شرایط سخت اقتصادی اجرای احداث آن عملیاتی کنیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات معیشتی کارگران بازنشسته اظهار داشت: در این راستا تلاش شد پیگیری‌های جامعی از طریق مدیران کل سازمان صنعت و معدن تجارت و اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی صورت دهیم که البته در این راستا خانه کارگر تبریز از طریق شرکت تعاونی صنوف با عرضه کالا پایین‌تر از نرخ اعلامی علی خصوص توزع گوشت و مرغ نیز اقدام کرد که مورد استقبال جدی کارگران و بازنشستگان قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخش اصلی اقدامات برای تأمین رفاه لازم برای بازنشستگان و افزایش حقوق آنان بایستی از طریق وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی صورت بگیرد، گفت: متاسفانه  اکنون در شرایطی که بایستی این وزارتخانه برای تأمین هزینه‌های خود به دنبال اخذ مطا لبات کلان خود از دولت باشد و این روزها شاهد شنیدن اخبار نامناسبی از این مجموعه هستیم.

کریم صادق زاده تبریزی خطاب به وزیر جدید تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت: اموال سازمان تأمین اجتماعی  گوشت قربانی نیست که عده‌ای قصد دست‌اندازی به آن را داشته باشد.

وی با به استفتایی که از مراجع عظام تقلید صورت گرفته است، اظهار داشت: بر این اساس اموال سازمان تأمین اجتماعی متعلق به حق‌الناس  بوده و باید در حفظ آن دقت کافی شود.

صادق زاده تبریزی با اشاره به  سیاست‌های نادرست خصوصی‌سازی در سال‌های گذشته اظهار داشت: واگذاری کارخانجات معظم متعلق به تأمین اجتماعی نباید به هر بهایی صورت بگیرد و باید چشم طمع طمعکاران کور شود.

وی  تأکید کرد: خوشبختانه جامعه کارگری و بازنشستگان اکنون بیدار است و مقابل هر اقدام نادرست فریاد می‌زند.

صادق زاده تبریزی در پایان با دعوت از کارگران بازنشسته برای حضور حداکثری در انتخابات ۴ دی هیأت مدیره و بازرسان کانون کارگران بازنشسته تبریز گفت: انشاءالله در این دوره با حضور حداکثری کارگران بازنشسته که درواقع نشانی از قدرت این قشر است، افرادی توانمند مسئولیت پذیر و آشنا به امور انتخاب خواهند شد تا اهداف این کانون را فعالتر ازدوره قبلی به  پیش ببرند.

4

نظر شما