شناسهٔ خبر: 29982607 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

برومند خبر داد؛

برنامه جدید وزارت علوم در هفته پژوهش/ درب‌های دانشگاه به روی دانش‌آموزان باز می‌شود

معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص برنامه جدید وزارت علوم در هفته پژوهش گفت: از دانشگاه‌ها درخواست شده تا درب‌های دانشگاه را به روی دانش‌آموزان باز کنند؛ زیرا این فرصت می‌تواند تصویر مهم و انگیزه را برای آنان فراهم سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، مسعود برومند، معاون پژوهشی وزارت علوم در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران کشور که صبح امروز در مدرسه یاس نبی برگزار شد، گفت: امروزه پژوهش از مدرسه آغاز می‌شود که ما نیز در این هفته انتظاراتی داریم. پژوهش یک فرهنگ است که ما باید برای رشد آن تلاش کنیم و از پژوهشگران تقدیر کنیم.

وی در ادامه گفت: روز اول هفته پژوهش را در مدرسه آغاز می‌کنیم؛ زیرا برای ما مهم است که مدرسه‌ها پژوهش محور اداره شوند، زیرا دانش آموزان با کارآفرینی و تخصص‌های خود می‌توانند تولید ثروت ملی کنند، زیرا نگاه آن‌ها با نگاه دیگر افراد به جامعه بسیار متفاوت است و آنان برای حل مشکلات راه حل‌هایی را پیدا می‌کنند؛ در حالی که بسیاری از آنان را نمی‌شناسیم، اما آنان همواره به تلاش خود ادامه می‌دهند که برخی از آن‌ها امروزه در دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند.

برومند همچنین افزود: ممکن است بسیاری از افراد را در طول زندگی به فراموشی بسپاریم، اما معلمین نقش تامین کننده‌ای را در جامعه ایفا می‌کنند و ما نیز آنان را فراموش نمی‌کنیم ما امروزه باید به دنبال افرادی باشیم که ریسک پذیر و کار‌های تیمی را غنیمت بشمارند و با دیگران به دنبال راه حل‌ها باشند که این حرکت باید از مدارس آغاز شود، زیرا مدارس شکل دهنده این افراد هستند.

معاون پژوهشی وزارت علوم در خصوص برنامه جدید وزارت علوم در هفته پژوهش تصریح کرد: از دانشگاه‌ها درخواست شده تا درب‌های دانشگاه را به روی دانش آموزان باز کنند، زیرا این فرصت می‌تواند تصویر مهم و انگیزه را برای آنان فراهم سازد. همچنین دانشگاه‌ها با هماهنگی آموزش و پرورش و صلاحدید مسئولان باید این فرصت را برای دانش آموزان فراهم کند تا دانش آموزان از این فرصت بهره ببرند.

وی در ادامه گفت: امروزه وزارت علوم و آموزش و پرورش باید در جهت هم افزایی با یکدیگر همکاری کنند. همچنین آموزش در مدارس نیازمند بازنگری اساسی است، زیرا آموزش و پژوهش از یکدیگر جدا نیستند و افراد در آموزش، پژوهش نیز می‌کنند. همچنین لازم است که دانش آموزان در کنار حل مسائل به تجزیه و تحلیل منطقی بپردازند تا بتوانند حقایق را از اطلاعات خارج کنند.

برومند تقسیم کار ملی را وظیفه وزارت علوم و آموزش و پرورش دانست و گفت: تقسیم کار ملی وظیفه این دو وزارت است و ما باید تلاش‌های بسیاری در این زمینه کنیم و امروز بسیار خرسندیم که از پژوهشگران تقدیر می‌کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: ما از دانش آموزان کارآفرین استقبال می‌کنیم و طی دو ماه گذشته در مقطع دانش آموزی و دانشجویی مسابقه‌ای برگزار شد که نتایج خوبی برای ما داشته است.

نظر شما