شناسهٔ خبر: 29981929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ؛

رویکرد کاغذبازی در سیستم اداری کشورسازنده فساد است

ذوالفقاری گفت: رویکرد کاغذبازی در سیستم اداری کشور یکی از عوامل منفی و سازنده فساد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حسین ذوالفقاری در مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و کنونی سمنان، با اشاره به ضرورت های کشور در شرایط کنونی، گفت: وقت و انرژی مسئولان نباید برای کارهای جزئی و بی اساس باشد، مردم از مسئولان رویکرد پیشگیرانه و مبارزه با فساد می خواهند.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: مردم دیگر با قوا‌ یا جناح کاری ندارند و دوست دارند مشکلاتشان برطرف شود، انصاف و عدالت در کشور فراگیر شود، مردم از بی عدالتی ها ناراضی هستند.

 

وی قانون‌مداری را راهکار برون‌رفت از فساد در کشور عنوان کردوافزود: تنها راهکار برطرف کردن فساد این است که قانون مداری در کشور فراگیر شود و همه به قانون احترام بگذارند.

 

ذوالفقاری بابیان اینکه معیار انجام امور در سیستم اداری کشور می‌بایست صداقت و تلاش در راستای رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی باشد، افزود: یکی از ویژگی‌های بارز قانون مداری و رفع فساد، افزایش اعتماد مردمی است چراکه مردم قدردان مدیرانی هستند که با تلاش خود و باصداقت در کارها، اهداف نظام را دنبال می‌کنند.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بروکراسی پیچیده دولتی را یکی از عوامل افزایش فساد دانست و تأکید کرد: یکی از گرفتاری‌های مردم امروز همین کاغذبازی‌های پیچیده بوروکراتیک است که باید آن را کاهش داد.

 

مردم از مسئولان مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی می‌خواهند و از فرافکنی بیزار هستند

وی بابیان اینکه امروز مردم از ما مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی می‌خواهند و از فرافکنی بیزار هستند، تأکید کرد: یکی از مسائلی که باید به آن اذعان داشته باشیم واگذاری اختیارات به وزارتخانه‌ها است که دولت دراین‌باره به‌گونه‌ای عمل کرده که یک امر واحد در کشور ۱۰ مسئول دارد و رفع این موضوع نیازمند بازنگری در برخی قوانین است.

 

ذوالفقاری تکبر، طمع، حسادت را منشا تمام گرفتاری های عنوان کردوگفت: باید با همدلی و اتحاد برای توسعه ایران اسلامی گام برداشت.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید بر اینکه چاپلوسی و بی قانونی نباید در دستگاه های اجرایی فراگیر شود ادامه داد: مسائل کشور امروز با سخنرانی و تذکر حل نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه راهکارهای عملی برای کاهش هزینه های جاری کشور درنظر گرفته شود، افزود: در میزان پذیرایی و تشریفات در جلسه های اداری تجدید نظر شود.

 

ذوالفقاری ادامه داد: برای کاهش هزینه های جاری کشور باید گام های عملیاتی برداشت و راهکارهای عملی برای رفع این چالش مدنظر قرار گیرد، با حرف نمی توان هزینه ها را کم کرد و کاهش هزینه ها در کشور فرهنگ شود.

 

مردم از مسئولان نظام وحدت و انسجام واقعی را می‌خواهند

معاون سیاسی و امنیتی وزیر کشور در ادامه با اشاره به اینکه در آیین های تکریم و معارفه باید خودمان را قضاوت کنیم و مدیران از نگاه مردم ارزیابی شوند اظهارداشت:بر طبق قانون هر استاندار در یک استان که مشغول کار می‌شود درواقع مسئول ۳۵ کارگروه و شورا خواهد بود، حال سؤال اساسی این است که یک مدیر چگونه باید وقت خود را تنظیم کند و به همه این کارها برسد؟ این امر باید در قانون‌گذاری اصلاح شود چراکه ما باید بروکراسی دولتی را کاهش دهیم و نه اینکه به آن دامن بزنیم.

 

ذوالفقاریی خطاب به مدیران استان سمنان و سایر مدیران دولتی در سراسر کشور بابیان اینکه از تملق پروری پرهیز کنید، تصریح کرد: در ادارات کار اصلی را یک فرد خاص انجام می‌دهد اما فرد دیگری به مدیر نزدیک می‌شود این‌ها مسائلی هستند که آفت کار اداری در کشور محسوب می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر مردم از مسئولان نظام وحدت و انسجام واقعی را می‌خواهند پس وقت ما نباید صرف حاشیه‌ها شود هر مدیر باید بداند که مردم با گروه‌ها و احزاب و قوای سه‌گانه و ... کاری ندارند آن‌ها فقط به دنبال رفع مشکلاتشان هستند.

 

نظر شما