شناسهٔ خبر: 29981529 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مقام سابق کره‌ای: با ادامه درخواست‌های یکجانبه آمریکا، اون "طرح ب" را اجرایی‌می‌کند

وزیر پیشین اتحاد دو کره در سئول اعلام کرد : اگر واشنگتن برای ادامه تحریم‌ها تا خلع سلاح کامل هسته‌ای اصرار ورزد کره شمالی می‌تواند طرح جایگزین(ب) داشته و به زندگی تحت تحریم ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، لی جونگ-سوک، وزیر پیشین اتحاد دو کره در سئول در کنفرانسی اعلام کرد: رهبر کره شمالی به دنبال بازسازی اقتصاد کشور است و بر همین اساس تصمیم گرفته توافق هسته‌ای با آمریکا داشته باشد اما امکان ندارد او در برابر آمریکا به طور یک جانبه امتیاز دهد.

لی با هشدار به اینکه ممکن است مذاکرات هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا دچار بن بست طولانی شود؛ افزود: اگرچه من فکر می‌کنم که احتمال خروج کره شمالی از مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای کم است اما فکر می‌کنم می‌تواند طرح ب داشته باشد.

او در ادامه اظهارتش با بیان اینکه کره شمالی خواستار رفع تحریم‌ها در برابر خلع سلاح هسته‌ای است، گفت این در حالی است که آمریکا می‌خواهد تحریم‌ها را تا زمانی که کره شمالی خلع سلاح هسته‌ای شود، ادامه یابد.

وی گفت: غیرمحتمل است که پیونگ یانگ امتیازهای یک جانبه به آمریکا بدهد. دونالد ترامپ لازم است در صورت برداشته شدن گامهای اصلی و ملموس از سوی کره شمالی تحریم‌ها را علیه این کشور فورا لغو کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما