شناسهٔ خبر: 29981471 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رهایی ۶۹۵ زندانی غیر عمد استان مرکزی

۶۹۵ زندانی غیر عمد استان مرکزی در دو سال گذشته آزاد شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اراک؛ مدیر کل زندانهای استان مرکزی گفت: ۶۹۵ زندانی غیر عمد استان مرکزی در دو سال گذشته آزاد شده اند.

 فلاحتی مطلق با اشاره به این که از این تعداد ۶۷۸ نفر  مرد و ۱۷ نفر  زن بوده اند، گفت :  ۶۴۳ میلیارد ریال بوده  بدهی  این افراد بوده که  ۲۳ میلیارد ریال از محل منابع ستاد دیه استان ، ۳۳ میلیارد ریال از محل منابع ستاد دیه کشور ، ۴۱۷ میلیارد  و ۱۵۴ میلیون  ریال  از محل گذشت شکات ، ۲۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال از محل  آورده  مددجویان و مابقی از محل کمکهای  بیمه ، صندوق تامین خسارتهای بدنی ،پذیرش اعسار و پرداخت  تسهیلات  از طریق  بانکها و موسسات مالی و اعتباری تأمین شد.
وی اضافه کرد:  از این زندانیان تعداد ۵۸۷ نفر به واسطه مستقیم ستاد دیه ، ۷۶ نفر با کمک مستقیم خیرین و با هماهنگی مراجع قضایی و روسای  زندانها و ۳۲ نفر با  پرداخت نقدی سازمان زندانها از محل کمکهای مردمی فراخوان برنامه ماه عسل در ماه مبارک رمضان از زندان های استان آزاد شده اند .
مدیر کل زندانهای استان مرکزی ادامه داد: در مقایسه با آزادی تعداد ۳۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در ۲ سال  مدت مشابه طی سالهای ۹۴ و ۹۵   آمار آزادی این زندانیان طی دو سال گذشته (۹۴-۹۵)  ۹۹ درصد افزایش را نشان میدهد .
فلاحتی مطلق  همچنین با اشاره به کمک ۲۸ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریالی خیرین در دو سال گذشته افزود : جدا از تعهدات تسهیلات و ….  میزان کمک های واریز شده به حساب ستاد دیه استان  در مقایسه با میزان وصول کمکهای نقدی ۶۸۱ میلیارد ریالی مدت مشابه دو سال گذشته (۹۴-۹۵) ۴۰۰ درصد رشد را نشان میدهد.
 که این شاخص رشد ارزشمند نشان از عزم خیر خواهانه خیرین نیک اندیش در کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد و  به واسطه تلاش مجموعه ستاد دیه استان  در پیگیری فعالیتهای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی گسترده رسانه ای، تعاملی ، محیطی و … بوده است  .
وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۰نفر ااز محکومین جرایم غیر عمد تصادف و  دیه، مهریه و نفقه، بدهی مالی غیر کلاهبرداری و… در زندانهای استان منتظر کمک های خیرین هستند
شماره حساب ۰۲۱۶۲۶۸۶۸۷۰۰۱ به شماره کارت ۸۲۰۷- ۹۹۸۵-۹۹۱۸- ۶۰۳۷ نزد بانک ملی ایران و شماره حساب ۶۰۲۰۰۶ نزد بانک کشاورزی آماده دریافت کمک های مردم خیر و نیکوکار  می باشند.
 با آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد از زندان در حقیقت یک خانواده از نابودی و آسیب‌های اجتماعی نجات پیدا می‌کند و هرگونه حرکت مادی و معنوی در راستای آزادی این قشر آسیب‌پذیر از جامعه  قطعا برکاتی مادی و اخروی دارد که اندازه آن به استناد آیات قرآن تنها در نزد خالق قابلیت احصا دارد.
 

نظر شما