شناسهٔ خبر: 29981419 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌شرقی:

باید با تمام وجود جنگ اقتصادی را باور کرد

نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که باید با تمام وجود جنگ اقتصادی را باور کنیم، اظهار کرد: امروز مردم ما با سختی‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، اما این به معنی نادیده گرفتن دستاوردهای 40 ساله انقلاب نیست و اگر به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که انقلاب اسلامی و ملت ایران از شرایطی به مراتب دشوارتر نیز با موفقیت عبور کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «محمدرضا پورمحمدی» در نشست فرمانداران آذربایجان‌شرقی، با قدردانی از خدمات و تلاش‌های همه مسئولان در جهت توسعه و پیشرفت استان، افزود: روند توسعه استان محصول زحمات همه کسانی است که پیش از این تلاش کرده‌اند و ما از تجربیات آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی با تأکید بر این‌که به جای تغییر افراد باید سیاست‌ها و نگرش‌ها را تغییر دهیم، افزود: اگر سیاست‌ها و برنامه‌های ناکارآمد به جای خود باقی باشد تغییر افراد سودی نخواهد داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌ها اگرچه باعث رنج و زحمت است، اما اگر به تغییری مثبت در روند امور منجر شود موهبت الهی است و باید شکر آن را به جای بیاوریم.

پورمحمدی با بیان این‌که مردم ما انسان‌هایی بزرگوار و نجیب هستند، گفت: مدیریت کلان استان امروز به ما سپرده شده است و احساس ما باید این باشد که اگر در این استان و در حوزه مدیریت ما به کسی ظلم شود یا کسی سر گرسنه بر زمین بگذارد مسئول هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال که مردم به‌علت تحریم‌های اقتصادی، با سختی‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، اما این به معنی نادیده گرفتن دستاوردهای 40 ساله نیست، امروز حتی در روستاهای دورافتاده نیز امکانات زیادی ایجاد شده است، با این حال شایستگی‌های مردم ما بیش از این است.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: کشور از هر جهت دارای منابع غنی و سرشار طبیعی و انسانی است و باید به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های خود ایمان داشته باشیم.

پورمحمدی با بیان این‌که امروز تمام هم‌وغم دشمن این است که با اعمال تحریم‌ها و جنگ اقتصادی ملت ایران را به زانو دربیاورند، افزود: اگر به گذشته نگاه کنیم می‌بینیم که شرایطی به مراتب دشوارتر را پشت سر گذاشته‌ایم و تحریم‌ها هم سودی به حال دشمن نخواهد داشت، مگر این‌که صدای مردم را نشنویم و از مردم غفلت کنیم که این یک خطای راهبردی است.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط دشوار، باید احساس رضایت و امیدواری به آینده را در مردم به وجود بیاوریم و مردم باید باور کنند که همه تلاش دولت‌مردان در جهت بهبودی شرایط است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که باید به نظام و انقلاب و منشور اخلاقی دولت وفادار باشیم، افزود: مهم‌ترین آورده ما امروز آبروی ماست و هر کسی که می‌تواند آبروی خود را در این راه بگذارد با آغوش باز او را می‌پذیریم.

پورمحمدی در ادامه امانت‌داری را اصل اساسی مسئولیت در نظام اسلامی دانست و گفت: باید بکوشیم که از این امانت که امروز به ما سپرده شده به خوبی محافظت کنیم و پس از پایان مسئولیت کارنامه‌ای قابل دفاع از خود به یادگار بگذاریم.

وی، صداقت و قصد قربت را از مهم‌ترین رموز موفقیت مدیران دانست و گفت: اگر با مردم صادق بوده و ارتباط نزدیک داشته باشیم موفقیت ما بیشتر خواهد بود، مردم را نباید از دست بدهیم، اگر کاری از دست‌مان برمی‌آید دریغ نکنیم و اگر از حوزه اختیارات و توان ما خارج است صادقانه با مردم در میان بگذاریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که به عنوان مدیر ارشد استان از مسئولان مادامی که پای‌بند قانون و ارزش‌ها باشند حمایت خواهم کرد، افزود: یک سیستم زمانی کارآمد است که همه اجزای آن باهم هماهنگ باشند و انتظار ما از مسئولان نیز تعامل و هماهنگی است.

پورمحمدی افزود: وحدت رمز پیروزی انقلاب بوده و برای عبور از مشکلات هم باید وحدت و همدلی داشته باشیم، البته از نظرات همه متخصصان و صاحب‌نظران استفاده می‌کنیم اما اختلافات را نباید به درون مردم ببریم.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: این مناسبت فرصت خوبی برای بیان دستاوردهای انقلاب و شنیدن نقدها و گلایه‌های مردم است، در عین حال باید متوجه باشیم که ما با دشمنی کینه‌توز مواجه هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: بحث برجام تجربه بزرگی بود که حسن نیت ما را به دنیا ثابت کرد و امروز در داخل کشور باید به این موضوع و سایر مسائل بین‌المللی با دید منافع ملی نگاه کنیم.

پورمحمدی با بیان این‌که استانداری یک دستگاه نظارتی است و باید نظارت بسیار قوی داشته باشد، افزود: متأسفانه به بهانه کمبود بودجه و منابع مالی، نوعی رخوت و سستی در برخی دستگاه‌ها حاکم شده است، در حالی که همه کارها الزاماً به پول و بودجه ارتباطی ندارد.

وی با تأکید بر ضرورت کنترل قیمت کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم، اظهار کرد: نوسانات ارزی اخیر موجب سودجویی عده‌ای شده است که در مقابل این افراد و جریان‌ها نباید با ملاحظه رفتار کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی فرمانداران استان را به استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های همه بخش‌ها به‌ویژه گروه‌های مرجع و تشکل‌های مردم‌نهاد فراخواند و گفت: امروز مشی اعتدالی دولت، مورد پذیرش جامعه است و نباید اجازه دهیم این مشی دولت تخریب شود، تضعیف دولت منتخب مردم و مورد تائید رهبری، به تضعیف نظام منجر می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما