شناسهٔ خبر: 29981383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس امور اجرایی زکات خراسان جنوبی:

۸ هزار اصله درخت در طرح شجره طیبه پلاک کوبی شد

فردوس- رئیس امور اجرایی زکات خراسان جنوبی گفت: هشت هزار اصله درخت در راستای اجرای طرح شجره طیبه در این استان پلاک گذاری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین فلسفی ظهر شنبه در جلسه ستاد زکات شهرستان فردوس از اینکه برای وقف به عنوان یک مستحب در اسلام سازمان و تشکیلاتی در نظام اسلامی مشخص ولی برای یک امر واجب مثل زکات هیچگونه اداره یا سازمانی وجود ندارد انتقاد کرد.

وی  افزود: اگر می خواهیم جامعه اسلامی به سمت کمال پیش رود و سفره ها پاک گردد باید زکات پرداخت شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۵۹ هزار تن تولید گندم استان بوده که فقط توانسته ایم ۱۰۰ تن گندم به عنوان زکات از کشاورزان جمع آوری کنیم.

وی طرح شجره طیبه را از اقدامات خوب برای جمع آوری زکات مستحبی دانست و گفت: در حال حاضر ۸ هزار اصله درخت زرشک، عناب، پسته و انار در استان پلاک گذاری شده که تلاش می کنیم این تعداد را امسال به ۱۰ هزاربرسانیم.

فلسفی از توزیع سه هزار تن انار بین محرومین استان از محل زکات مستحبی خبر داد و افزود: سال گذشته نیز از محل طرح شجره طیبه ۸۰ میلیون تومان درآمد در استان داشتیم.

وی تاکید کرد: در هر روستایی که برخوردار بوده شورای زکات را تشکیل دادیم که به عنوان نمونه در یکی از روستاهای زیرکوه دامداران ۹۰ راس گوسفند زنده به عنوان زکات تحویل داده اند و ستاد زکات استان نیز این گوسفندان را به محرومین روستایی به صورت زنده اهداء کرده تا منبع درآمدی برای نیازمندان باشد.

نظر شما