شناسهٔ خبر: 29981340 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده اوچا در ایران عنوان کرد؛

اهداف برگزاری کارگاه جستجو و نجات شهری/ استانداردسازی عملیات ها

مسئول دفتر هماهنگی انور بشردوستانه سازمان ملل(اوچا) در ایران، به تشریح اهداف کارگاه آموزشی جستجو و نجات شهری، پرداخت.

صاحب‌خبر -

امیرحسین برمکی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش جستجو و نجات شهری، گفت: کار اصلی این است که به کشورها کمک کنیم تا بر اساس استانداردهای بین المللی عملیات جستجو و نجات شهری به خصوص در زمینه آوار را آموزش ببینند. 

وی افزود: این برنامه یکی از برنامه‌های سازمان ملل متحد برای ارتقای ظرفیت مدیریت بحران و مقابله با آن است.

مسئول دفتر هماهنگی امور بسردوستانه سازمان ملل(اوچا) در ایران اضافه کرد: این دوره در مورد جستجو و نجات شهری(USAR) است که بر اساس مدل اینساراک(سیستم مدیریت و پاسخگویی به سوانح در سازمان ملل متحد) تهیه شده که دفتر اوچا در کشورهای مختلف مسوولیت آن را به عهده دارد.

وی افزود: کار اصلی این است که به کشورها کمک کنیم تا بر اساس استانداردهای بین المللی عملیات جستجو و نجات شهری به خصوص در زمینه آوار را آموزش ببینند. چرا که در صورت بروز حوادثی مانند زلزله حضور اصولی این تیم‌ها بسیار اهمیت دارد.

برمکی با اشاره به افراد حاضر در این کارگاه‌های چهار روزه، گفت: افرادی از سازمان امداد و نجات و سایر سازمان‌های جمعیت هلال احمر و دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان مدیریت بحران کشور ، مدیریت بحران تهران و آتش نشانی که نقش اصلی پاسخگویی را دارند در این دوره حاضر هستند. 

مسئول دفتر هماهنگی امور بسردوستانه سازمان ملل(اوچا) در ایران، ادامه داد: در صورت بروز حوادث سنگین تیم‌ها بر اساس همین افراد که در کارگاه‌ها حضور دارند تشکیل خواهد شد. این پروژه بسیار بزرگی است و تیم‌های جستجوی شهری بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر هستند. امیدواریم در این دوره های آموزشی با کمک مالی سازمان ملل و اتحادیه اروپا این تیم‌های استاندارد تشکیل شوند.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز در سال ۲۰۱۵ یک کارگاه چهار روزه دیگر در ایران برگزار شده بود، گفت: این کارگاه در ادامه همان دوره و به صورت تکمیلی‌تر در حال برگزاری است و در واقع وارد دستورالعمل‌های جستجوی شهری شده‌ایم.

برمکی با بیان اینکه مدرسان اتریشی در این دوره حضور دارند، افزود: یکی از مدرسان فورستن هوفر است، فردی که خود از بانیان اینساراک در سال ۱۹۹۰ بود و کسی است که این علم را استاندارد کرده است.

نظر شما