شناسهٔ خبر: 29981040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پرونده نسرین ستوده به دادگاه انقلاب رفت

همشهری آنلاین: وکیل مدافع نسرین ستوده وکیل دادگستری که در زندان به سر می‌برد از صدور کیفرخواست پرونده موکلش خبر داد.

صاحب‌خبر -

ایرنا نوشت: پیام درفشان با بیان این مطلب اظهار داشت: کیفرخواست پرونده موکلم در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت صادر و برای رسیدگی به شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارسال شده است. 

این وکیل دادگستری گفت: برخی اتهامات موکلم در شعبه بازپرسی منع تعقیب خوردند و برخی اتهامات دیگر اضافه شدند که بعد از مطالعه پرونده در شعبه دادگاه می توان اطلاعات دقیق داد. 

به گفته درفشان، نسرین ستوده دو پرونده مطرح در دادسرای امنیت داشت که یک پرونده مربوط به شکایت بازپرس دادسرای کاشان از اوست و پرونده دیگر نیز تحت عنوان اتهامی عضویت در کمپین لگام (لغو گام به گام مجازات اعدام) تشکیل شده است. 

وکیل مدافع نسرین ستوده افزود: در حال حاضر موکل به خاطر محکومیت غیابی به پنج سال حبس تحت عنوان اتهامی جاسوسی که از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب صادر شده، در زندان به سر می برد؛ البته در این پرونده اتهامات ستوده طبق کیفرخواست صادره، تبلیغ علیه نظام و اهانت به رهبری بود اما شعبه 28 دادگاه انقلاب به اتهام جاسوسی برای موکلم، حکم صادر کرده است.

وی گفت: وقتی هم به این موضوع اشاره کردیم، دادیار اجرای احکام دادسرای اوین طی نامه ای به رئیس دادگاه اعتراض و اعلام کرد که حکم با کیفرخواست تطبیق ندارد اما قاضی پرونده پاسخ داد که از نظر دادگاه، اتهام نسرین ستوده جاسوسی است.

نسرین ستوده وکیل دادگستری است که 23 خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.

وی شهریور سال 89 نیز بازداشت و به 11 سال حبس، 20 سال محرومیت از وکالت و 20 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به 6 سال حبس و 10 سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال حبس در سال 92 آزاد شد.

ستوده 23 خرداد امسال به خاطر صدور حکم غیابی 5 سال حبس مجدداً بازداشت شد و هم اکنون در زندان به سر می برد. ستوده چندنی پیش از رئیس و معاون زندان اوین به خاطر ممنوع الملاقات کردنش به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد که پس از این شکایت، دستور ممنوع الملاقاتی او لغو شد.

برچسب‌ها:

نظر شما