شناسهٔ خبر: 29980519 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمریکا در شکست داعش ناتوان بوده است

سرگئي شویگو وزير دفاع روسيه در يادداشتي به وزير دفاع آمريکا اعلام کرد ائتلاف آمریکا در شکست کامل داعش در نزدیکی منطقه هجین در سوريه ناتوان بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد سرگئی شویگو وزیر دفاع این کشور به تازگی دو یادداشت برای جیمز ماتیس همتای آمریکایی خود نوشته است که یکی از آنها به سوریه مربوط می شود.
این وزارتخانه اعلام کرد ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا نتوانسته است در شش ماه گذشته تروریست های داعش را در نزدیکی منطقه هجین در سوریه به طور کامل شکست دهد.
بر اساس این بیانیه ، دو هزار شبه نظامی همچنان کنترل 9 منطقه را در امتداد کرانه شرقی رودخانه فرات در اختیار دارند ؛ منطقه ای که در ماه های اخیر صحنه کشته شدن دست کم هزار و 500 غیرنظامی در حملات هوایی (به اصطلاح) ائتلاف تحت فرمان آمریکا بوده است.
این وزارتخانه اعلام کرد شویگو در یادداشت خود به ماتیس همچنین بر اوضاع اردوگاه رکبان تاکید کرد که بیش از 50 هزار آواره سوری در آن ساکن هستند.
بنا بر اعلام این وزارتخانه ، پایگاه ارتش آمریکا در الطنف و گروه های مسلح تحت کنترل آمریکا در این منطقه موانع اصلی دسترسی آوارگان رکبان به کمک های ارسالی و بازگشت آنها به خانه هایشان محسوب می شوند.
وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد دومین یادداشت شویگو به جیمز ماتیس پیشنهاد گفتگو درباره اختلافات بر سر شرایط اجرای پیمان نیروهای هسته ای میان برد را شامل می شود, اگرچه مسکو هرگز هیچگونه پاسخی به این پیشنهاد دریافت نکرده است.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است وزیر دفاع به همتای آمریکایی خود پیشنهاد گفتگو درباره اختلافات کنونی دو کشور بر سر شرایط اجرای پیمان نیروهای هسته ای میان برد را مطرح و بر آمادگی روسیه برای گفتگوهای شفاف و مفصل با پنتاگون درباره همه موارد مورد اختلاف تاکید کرده است اما سه روز پس از دریافت این یادداشت, وزارت دفاع روسیه حتی یک پاسخ رسمی به این پیشنهاد از سوی ارتش آمریکا دریافت نکرده است.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک ، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اوایل ماه دسامبر اعلام کرد چنانچه روسیه تعهدات خود را در قبال پیمان نیروهای هسته ای میان برد به طور کامل اجرا نکند آمریکا ظرف مدت شصت روز از این پیمان خارج خواهد شد. مسکو بارها ادعاهای مطرح شده را رد کرده است.
پیمان نیروهای هسته ای میان برد سال 1987 بین شوروی سابق و آمریکا امضا شد.

نظر شما