شناسهٔ خبر: 29976785 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

درهای دانشگاه به روی مدارس باز شد

R1014132/P1014142/S2,22/CT11

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها نیازمند بازنگری است و در هفته پژوهش در دانشگاه‌ها به روی مدارس باز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم , مسعود برومند معاون پژوهشی وزارت علوم، گفت: ثروت ملی را افرادی ایجاد می‌کنند که کارآفرین و ریسک‌پذیر هستند و به گونه‌ای متفاوت از دیگران به مسائل نگاه می‌کنند و از پرداختن به راه حل‌های خود نمی‌ترسند این افراد اگر چه دیده و تقدیر نمی‌شوند به تلاش خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: در مدرسه شخصیت فرد شکل می‌گیرد و ما ممکن است خیلی از افراد را فراموش کنیم اما معلمان و آموزگار کلاس اول را هیچوقت فراموش نمی‌کنیم بنابراین اگر به دنبال افراد ریسکپذیر هستیم که در شکست نترسند و به دنبال حل مشکلات باشند باید از مدرسه شروع کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم بیان کرد: از تمام دانشگاه‌ها خواستم در هفته پژوهش درِ دانشگاه را به روی مدارس باز کنند و با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش برنامه‌هایی را برای حضور دانشآموزان و بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی فراهم کنند.

برومند ادامه داد: همکاری وزارت علوم فقط در حوزه کنکور نیست و سطح همکاری ما باید بسیار بیشتر افزایش یابد. آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها نیازمند بازنگری اساسی است. آموزش و پژوهش از هم جدا نیستند بچه‌های ما یادگیری را در کنار حل مسئله فرا می‌گیرند.

وی ادامه داد: ما دانش‌آموز و دانش‌آموز کارآفرین را دست کم نمی‌گیریم و دبیرخانه وزارت علوم مسابقه‌ای را در حوزه عکس و فیلم برگزار کرد. وقتی بخش دانش‌آموزی آن را دیدم متوجه شدم دانش‌آموزان نکات جالبی را دیده و مدنظر قرار داده‌اند.

همچنین در این مراسم حیدر تورانی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اظهار کرد: کتاب‌های درسی باید پژوهش محور و مسئله محور طراحی شد و در این مسیر بچه‌ها خلاقیت و با هم زیستن را بیاموزند.

وی افزود: روش تدریس معلم بسیار مهم است و او باید باور کند دانش‌آموز دائم باید در حال جست‌و‌جو و کاوش باشد.

انتهای پیام/

نظر شما