شناسهٔ خبر: 29976706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امنیت امروز نتیجه تلاش و همت سربازان است

معاون سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در دوران دفاع مقدس دو میلیون و نهصد هزار سرباز رزمنده و ۶۰ هزار شهید سرباز تقدیم امنیت ایران و اسلام کردیم.

صاحب‌خبر -

امنیت امروز نتیجه تلاش و همت سربازان استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار کمالی معاون نیروی انسانی سرباز نیروهای مسلح صبح امروز در جشنواره حضرت علی اکبر(ع) سپاه تهران بزرگ گفت: سربازان مدافع امنیت کشور هستند و نقش آنها بی بدیل است.

وی در ادامه افزود: امروز کسانی که در فضای رسانه ای کشور جایگاه سرباز در جنگ های آینده انکار می کنند، درصدد انکار نقش سرباز در تامین امنیت هستند.

کمالی با اشاره به جایگاه سرباز گفت: پیش نیاز هر پیشرفتی تامین امنیت است و اگر امنیت وجود نداشته باشد هیچ چیز سر جای خودش نخواهد بود. آزادی و استقلال و پیشرفت و حتی تشکیل خانواده را نخواهیم داشت.

وی با اشاره به ناامنی در کشور های اطراف افزود: در همین چند سال اخیر مشاهده شد که اگر امنیت در جایی از بین رفت چه اتفاقاتی خواهد افتاد، چه سرها که از تن جدا نشد و چه انسان های بی گناه که بی محاکمه کشته نشدند. و زنان و دختران آنان را به مسابقه و حراج گذاشتند.

کمالی با بیان اینکه امنیت اتفاقی نیست، گفت: امنیت اتفاقی نبوده و کسی هم آن را به شما هدیه نمی کند.امنیت نتیجه تلاش و همت سربازان است.

معاون نیروی انسانی نیروهای مسلح بسیجیان و سربازان را دو بازوی انکار ناپذیر تامین امنیت برای نیروهای مسلح خواند و گفت: در دفاع مقدس دو میلیون و نهصد هزار سرباز رزمنده داشتیم که ۶۰ هزار شهید سرباز را نیز تقدیم امنیت ایران و اسلام کردیم.

کمالی در بیان اهمیت دوران سربازی گفت: کسانی که می گویند دوران سربازی گذشته است. یا جاهل هستند یا اینکه تعمدی در تضعیف نیروهای مسلح دارند. سربازان ما بازوان توانمند نیروهای مسلح هستند.

وی ادامه داد: خدمت سربازی یک نوع ایثار و فداکاری است. همانطور که جوانان هم سن شما دردفاع مقدس با جانفشانی یک متر از خاک کشور را به دشمن ندادند، امروز نقش انکار ناپدیر شما نیز چنین است.

کمالی با ذکر تکالیف سربازان افزود: تکلیف سرباز، به موقع آمدن و رعایت سلسله مراتب است و سربازی به عنوان یکی از خاطرات خوب در زندگی شما خواهد ماند.

وی با اشاره به تدابیر فرمانده کل قوا نسبت به سرباز، آن را در ۸ محور تشریح کرد: از نقش سرمایه انسانی که به عنوان یک همکار به سرباز نگاه شود و از آنها که پابه پای فرماندهان مقاومت میکنند.فرمانده باید به فکر سرباز باشد. ما ابلاغ کردیم که فرماندهان حداقل یک مشاور سرباز داشته باشند.

کمالی با بیان اینکه باید از دوران سربازی استفاده بهینه کرد گفت: سربازان باید در بطن نیروهای مسلح باشند و درست به کار گرفته شوند.

وی تصریح کرد: فرماندهان باید نسبت به تردد،اسکان و غذای سرباز کنترل داشته باشد. طرح های میثاق برای این امر ابلاغ کردیم و انتظار است فرامین رهبری به عنوان ولی فقیه و مرجع تقلیدمان رعایت شود.

کمالی در پایان با بیان اینکه باید رفتار با سربازان مناسب شان آنها باشد، افزود: خوشبختانه در نیروهای مسلح کشور مسئله رفتار با سربازان و تعلیم و اموزش و اوقات فراغت به خوبی دنبال شده و در سطح خوبی است. نیروهای مسلح باید از سربازان تحصیل کرده خود کمال بهره گیری را انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما