شناسهٔ خبر: 29976422 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

طراحی سامانه مانیتورینگ آنلاین نیروگاه‌های خورشیدی برای مجموعه شهرداری تهران

همشهری‌آنلاین: سامانه مانیتورینگ آنلاین نیروگاه‌های خورشیدی توسط اداره کل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برای مجموعه شهرداری طراحی و ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

سامانه مانیتورینگ آنلاین نیروگاه‌های خورشیدی برای بهره‌برداری صحیح و مناسب نیروگاه‌های نصب شده و ایجاد امکان پایش خودکار با دقت بالا و هزینه پایین در نظارت بر عملکرد، بدون نیاز به نیروی انسانی و خطاهای عملکردی اوپراتور ایجاد شده است.

به گزارش شهرنوشت به نقل از اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، این اداره کل در راستا مسئولیت‌ها و اهداف خود به‌عنوان متولی امر انرژی در مجموعه شهرداری تهران اقدامات و فعالیت‌های گوناگون و مثمرثمری در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر انجام داده است.

این اقدامات و فعالیت‌ها در صورتی که تحت نظارت و پایش مستقیم باشد علاوه بر امکان بهره برداری صحیح و سنجش اثربخشی اقدامات در حوزه مدیریت انرژی، موجب ثبت آمار، کاهش خطا در بانک اطلاعاتی سازمان و هدفمند نمودن فعالیت‌ها و هدایت اعتبارات در مسیر صحیح می‌شود.

اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار برای هوشمندسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به‌عنوان مصرف کننده عمده ساختمان‌ها در راستا کاهش مصرف منابع و در نتیجه مدیریت و کاهش هزینه اقدام به نصب و هوشمندسازی ۵۰۰ موتورخانه و چیلرهای نصب شده در ساختمان‌های تحت تملک شهرداری تهران کرده‌ست.

همچنین این اداره برای پایش آنلاین تجهیزات بهینه‌سازی و موتورخانه، کنترل و ایجاد مدیریت یکپارچه زمان برروی سیستم های گرمایشی، سرمایشی، روشنایی و ... استفاده از محصولات و سیستم‌هایی با فناوری روز، راندمان بالا، کم مصرف و البته ایمن اقدام به طراحی سامانه آنلاین مانیتورینگ سیستم‌های گرمایشی موتورخانه کرده‌است که این سامانه علاوه بر پایش آنلاین عملکرد موتورخانه ها، به‌عنوان بانک اطلاعاتی کامل از واحدهای فعال و اقدامات انجام شده در حوزه بهینه سازی مصرف انرژی در شهرداری عمل کرده که موجب کنترل و مدیریت بر میزان مصرف منابع در شهرداری تهران، مدیریت هزینه‌های مصرفی در مبحث استفاده از منابع در مجموعه شهرداری تهران می‌شود.

لازم به ذکر است در راستا امر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر" الزام شهرداری تهران در استفاده از انرژی تجدیدپذیر و پاک" و افزایش زیست‌پذیری شهر تهران و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار تاکنون ۲۶ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس در ۱۹ ساختمان و ۷ پارک شهر تهران طراحی، نصب و راه‌اندازی کرده‌است.  

گفتنی است نمایشگاه تهران هوشمند فضای مناسبی برای نمایش دو سامانه مانیتورینگ سیستم‌های هوشمند بهینه سازی مصرف انرژی و سامانه پایش خودکار نیروگاه‌های خورشیدی برای مجموعه شهرداری تهران را ایجاد کرد که مورد استقبال پیروز حناچی شهردار تهران، آرش میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران و بازدید علاقمندان قرار گرفت.

قابل ذکر است این سامانه گام موثر و مطمئن در راستا مدیریت انرژی برای رسیدن به تهران هوشمند و در نتیجه تحقق اهداف و شاخص‌های توسعه پایدار در شهر تهران است.

برچسب‌ها:

نظر شما