شناسهٔ خبر: 29974124 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عمران خان:زمینه مذاکرات آمریکا و طالبان را فراهم کردیم

اسلام آباد - ایرنا -نخست وزیر پاکستان گفت که دولت کشورش برای برقراری مذاکرات صلح افغانستان زمینه گفت و گوی دو جانبه را برای آمریکا با طالبان را فراهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از تلویزیون «جیو پاکستان»، عمران در سفر به ایالت خیبرپختونخوا پاکستان گفت که واشنگتن پیش از این، به دولت اسلام آباد فشار وارد کرده و می خواست که اقدامات بیشتر انجام دهیم، ولی اکنون از ما می خواهد تا ما زمینه گفت و گوی طالبان و آنها را فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: پاکستان نیز با در نظر گرفتن سخنان دولت آمریکا، زمینه گفت و گوی طالبان با آمریکا را فراهم کرد، که طی آن میان دو طرف گفت و گویی صورت گرفت.
عمران خان اضافه کرد: در سخنرانی های متعدد گفته ام که، موضوع افغانستان بدون مذاکره و گفت و گو حل نخواهد شد.
نخست وزیر پاکستان ادامه داد: امروز پاکستان با ایفا کردن نقش خود، موجب گفت و گوی میان آمریکا و طالبان افغانستان شد و اگر امنیت در افغانستان برقرار شود، پیشرفت چشمگیری خواهیم داشت.
به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که بارها پاکستان را به کم کاری در موضوع افغانستان متهم کرده است، اخیرا در نامه ای به عمران خان از وی برای حل مشکلات افغانستان کمک خواست.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با ارسال نامه ای به «عمران خان» از دولت پاکستان خواست که در حل و فصل فرآیند صلح افغانستان به آمریکا کمک کند.
این نامه دقیقا پیش از سفر «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان با طالبان به پاکستان و گفت و گوهای وی با مقامات پاکستانی به دولت اسلام آباد ارسال شد.
به گزارش رسانه های پاکستان، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان دستور داده که پاسخ درخواست ترامپ از طریق نامه به وزارت خارجه این کشور تحویل شود.
آساق**6125**1663**

نظر شما