شناسهٔ خبر: 29973817 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست برای قرار گرفتن توقف حمایت از تجاوز به یمن در دستور کار مجلس نمایندگان آمریکا

شش عضو مجلس نمایندگان آمریکا از رئیس این مجلس خواستند فورا زمانی را برای رای‌گیری درباره پیش‌نویس قانون توقف حمایت از تجاوز به یمن مشخص کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره،  شش عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواستار قرار گرفتن طرح توقف حمایت این کشور از جنگ عربستان در یمن، در دستور کار این مجلس شدند.

شش عضو مجلس نمایندگان آمریکا از پال رایان، رئیس این مجلس، خواستند فورا زمانی را برای بررسی و رای‌گیری درباره پیش‌نویس قانون توقف حمایت از جنگ یمن، مشخص کند. بر اساس پیش‌نویس این قانون که سنای آمریکا آن را تصویب کرد، حمایت این کشور از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در یمن باید متوقف شود.

این اعضای کنگره تاکید کردند ادامه حمایت از عربستان در جنگ فاجعه‌بار آن در یمن و ساکت کردن صدای مردم آمریکا و نادیده گرفتن فریاد‌های ملت یمن امکان‌پذیر نیست.

این نمایندگان آمریکایی همچنین تاکید کردند چنین طرحی باید دعوت به لزوم برداشتن گام‌های ضروری برای برقراری صلح در یمن باشد.

به گفته این نمایندگان، کنگره به نیرو‌های آمریکایی اجازه نداده است تا از عربستان در جنگ آن در یمن حمایت کند و هیچ قانونی هم وجود ندارد که اجازه چنین کاری را بدهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما