شناسهٔ خبر: 29973678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

تجلیل از نخبگان قرآنی افغان در حرم امام خمینی(ره)

شهرری(پانا)- آئین اختتامیه و اهدای جوایز دومین دوره مرحله استانی مسابقات دارالقرآن محمد امین(ص) با حضور آیت الله موسوی بجنوردی و همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و آستان مقدس امام خمینی(ره) برگزار شد.

صاحب‌خبر -

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سیدمهدی متین، نفر دوم رشته قرائت این دوره از مسابقات آغاز و با سخنرانی کوتاه علی صادقی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استان تهران ادامه پیدا کرد.

در ادامه این مراسم غلام‌عباس حسنی، مدیرعامل دارالقرآن محمد امین(ص) فعالیت‌های این مرکز را تشریح کرد و گفت: این دارالقرآن ویژه پناهندگان حوزه استان تهران است و با دریافت مجوز رسمی از اداره کل امور اتباع خارجی استانداری تهران درمرکز خدمات اداری پیامبر اعظم(ص) از تاریخ هفدهم دی‌ماه سال ۹۴ افتتاح شده و تاکنون بالغ بر صد مرکز قرآنی به عنوان دارالقرآن، خانه‌ و جلسه قرآن در شهرستان‌های مختلف استان تهران، تحت نظارت این مرکز به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام محمدعلی صالحی، معاون فرهنگی و پژوهشی اداره اتباع خارجی و امور مهاجرین وزارت کشور در ادامه این اختتامیه، گزارشی از فعالیت‌های قرآنی اتباع کشور داد و گفت: بعد از جلسات متعددی در واحد فرهنگی اداره اتباع، مقرر شد تا ۲۰۰ هزار نفر از مهاجران آموزش ببینند و در بخش یادگیری رشته‌های حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن تحت حمایت قرار گیرند، لذا طرحی برای تربیت این تعداد قاری، حافظ و قرآن‌پژوه ریخته و در چهارده استان اجرا شد.

او ادامه داد: امسال سال سوم اجرای این طرح است و حدود بیست هزار دانش‌پژوه و ده هزار فارغ‌التحصیل در سطح کشور در مجموعه ما فعالیت می‌کنند.

آیت‌الله سیدمحمد موسوی‌بجنوردی، در بخش دیگری از این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و تاکید کرد: قرآن، کتابی جامع است وپیامبر(ص) در حدیث ثقلین می‌فرماید که به قرآن و اهل بیت(ع) که با وجود امام علی(ع) آغاز و با وجود حضرت مهدی(ع) خاتمه می‌یابد تمسک جویید.

چهره ماندگار علم حقوق ادامه داد: الان وجود امام زمان(عج) برای ما خیر است، زیرا همیشه باید در دنیا یک انسان کامل باشد تا به‌واسطه او به ما فیض برسدواین قدرت را نداریم که مستقیم این فیوضات را دریافت کنیم و ائمه، مجرای فیوضات خداوند هستند. اکنون در عصر غیبت هستیم و به رجعت اعتقاد داریم که بعد از شهادت امام زمان(عج) ائمه از امام علی(ع) تا حضرت مهدی(عج) رجعت می‌کنند تا به قیامت کبری برسیم.

/خبرنگار: نوریه احمدی/

نظر شما