شناسهٔ خبر: 29973348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خبر داد:

برگزاری مسابقه نقاشی آیات در قزوین

حجت الاسلام رمضانی از برگزاری مسابقه نقاشی آیات قرآن کریم در قالب سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در قزوین خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان به منظور نشر و ترویج معارف قرآنی و ترغیب نوجوانان و جوانان در فعالیت های قرآنی برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: یکی از بخش های این جشنواره قرآنی، مسابقه نقاشی آیات است که کودکان و نوجوانان در مقطع سنی هفت تا 16 سال می توانند در این بخش شرکت کنند.

 

وی اضافه کرد: نقاشی ها باید در موضوعات تلاوت قرآن، نماز و احترام به والدین باشد که انتخاب آیه در این موضوعات آزاد است ولی آیه انتخابی باید در نقاشی بیاید و تکنیک مورد استفاده هم باید مداد رنگی باشد.

 

حجت الاسلام رمضانی اعلام کرد: هر فرد می تواند 2 اثر در موضوعات مذکور به دبیرخانه مسابقات استانی ارسال کند و آثار باید روی مقوای مخصوص نقاشی و در اندازه 35*25 باشد، علاقمندان به شرکت در این مسابقه قرآنی می توانند تصویر نقاشی را از طریق دوربین موبایل ارسال کنند و در این حالت حجم فایل نباید بیش از پنج مگاپیکسل باشد.

 

وی تأکید کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره قرآنی تا 30 دی ماه فرصت دارند تا اثر خود را ارسال کنند که منتخبان به مرحله کشوری جشنواره قرآنی مدهامتان راه می یابند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به دیگر رشته های جشنواره قرآنی مدهامتان توضیح داد: این مسابقات در سنین 16 تا 20 سال در رشته قرائت (تحقیق) و حفظ کل ویژه خواهران و برادران برگزار می شود و در مقطع سنی هفت تا 16 سال ویژه برداران در رشته های قرائت (ترتیل)، حفظ جز 30، اذان، قرائت تقلیدی و نقاشی آیات و برای خواهران در این مقطع سنی هم در رشته های قرائت (ترتیل)، حفظ جز 30 و نقاشی آیات برگزار می شود.

 

وی اعلام کرد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه قرآنی می توانند با مراجعه حضوری به دبیرخانه کانون های مساجد استان، ارسال اطلاعات مورد نیاز به صورت مکتوب از طریق پست به دبیرخانه استان و یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی مسابقات مدهامتان www.modhammatan.com  نسبت به ثبت نام در این مسابقه قرآنی اقدام کنند.

 

وی عنوان کرد: البته ثبت نام برای شرکت در این مسابقه در پایگاه اطلاع رسانی مسابقات مدهامتان به آدرس www.modhammatan.com الزامی است و تصویر شناسنامه، کارت ملی و عکس پرسنلی مدارک مورد نیاز برای ثبت نام و بارگذاری روی این سایت است.

 

حجت الاسلام رمضانی خاطر نشان کرد: مرحله استانی سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان در قزوین 24 و 25 بهمن ماه در مسجد خاتم الانبیا قزوین برگزار می شود.

 

نظر شما