شناسهٔ خبر: 29972797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون آموزش‌وپرورش استان سمنان:

زنگ نمادین پژوهش در مدارس استان سمنان به صدا درآمد

سمنان - معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان از برگزاری مراسم نواختن زنگ نمادین پژوهش در بیش از یک هزار مدرسه استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب قوشچی صبح شنبه در مراسم زنگ پژوهش که به همت آموزش‌وپرورش سمنان در مدرسه ابتدایی پسرانه رفاه این شهر برگزار شد، بابیان اینکه این مراسم هم‌زمان در بیش از یک هزار مدرسه استان برگزار شد، تأکید کرد: برگزاری این مراسم نشان از اهمیت بخشیدن آموزش‌وپرورش به مقوله تحقیق و پژوهش است.

وی بابیان اینکه تأکید ویژه‌بر پژوهش همواره در زمره نیازهای آموزشی استان سمنان و مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش کشور است، تأکید کرد: امروز باید بیش از گذشته به سمت علوم پژوهش محور حرکت کنیم چراکه در عصر ارتباطات و تبادل اطلاعات بیش از گذشته نیازِ به روز شدن وجود دارد.

معاون پژوهشی و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با تأکید بر ضرورت ارائه پژوهش‌های کاربردی، تأکید کرد: علم نظری امروز تنها کافی نیست و ما می‌بایست از فضای علم به عرصه‌های عملی و کاربردی وارد شویم.

قوشچی ضمن بیان اینکه امروز باید به سمت آموزش و پرورش پژوهش محور حرکت کنیم، گفت: این امر با اهتمام مدارس، آموزگاران و مدیران مدارس و دانش آموزان میسر خواهد شد.

وی خواستار ترویج فرهنگ پژوهش در بین دانش آموزان شد و بیان کرد: با پژوهش می‌توانیم مدارس را زنده نگاه داریم و این اصل اساسی باید در بین دانش آموزان ترویج شود.

نظر شما