شناسهٔ خبر: 29972723 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته ای که گذشت

اصفهان- ایرنا- طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان برای نیم فصل دوم آماده می شود، دیدار فوتبال سپاهان و پرسپولیس با تساوی یک بر یک پایان یافت و ذوب آهن اصفهان تیم پارس جنوبی بوشهر را شکست داد از مهمترین رویدادهای ورزشی اصفهان در هفته گذشته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان گفت: طبقه دوم ورزشگاه نقش جهان در نیم فصل دوم لیگ برتر باشگاه های کشور آماده حضور تماشاگران می شود.
مسعود تابش افزود: با وجود اینکه اقدامات مرتبط با مقاوم سازی در طبقه دوم این ورزشگاه انجام شده است، اما کارشناسان شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در بازدید هفته گذشته از این مجموعه اعلام کردند بهتر است در دیدار تیم های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران از طبقه دوم استفاده نشود تا 10 تا 15 درصد باقی مانده از عملیات تقویت سازه ها نیز انجام شود.
وی گفت: ظرفیت کنونی طبقه اول ورزشگاه نقش جهان 38 هزار نفر و طبقه دوم 30 هزار نفر است و هواداران در مسابقه فردا بین سپاهان و پرسپولیس تنها از طبقه اول استفاده خواهند کرد.
مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با اشاره به انجام عملیات عمرانی در محوطه ورزشگاه نقش جهان، اظهارداشت: احداث پارکینگ به ظرفیت 2 هزار خودرو در این مجموعه انجام شده و عملیات اجرایی ساخت جاده شرقی منتهی به ورزشگاه نیز انجام گرفته است.
تابش همچنین به عریض کردن دوربرگردان جاده غربی منتهی به ورزشگاه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرا شده به منظور کاهش ترافیک و سهولت دسترسی به ورزشگاه نقش جهان انجام شده است.

** سرمربی سپاهان: بازی با پرسپولیس جذاب است
سرمربی تیم فولاد مبارکه سپاهان گفت: دیدار ما با تیم خوب پرسپولیس، همیشه حساس و از جذابیت خاصی برخوردار بوده است.
امیر قلعه نویی پیش از دیدار تیمش با پرسپولیس تهران، در هتلی در اصفهان افزود: بازی های پرسپولیس و سپاهان همیشه جذاب و حسایست داشته است و تیم ما هم اکنون بهترین شرایط را برای این دیدار دارد.
وی اظهار داشت: تیم سپاهان هفته به هفته بهتر می شود و نگرش بازیکنان نیز باید عوض شود که در حال تغییر است.
سرمربی سپاهان گفت: امیدوارم در یک بازی منطقی و درست، سه امتیاز این دیدار را از آن خود کنیم چون در شرایط خوبی بسر می بریم.
قلعه نویی با بیان اینکه بعد از بازی با تیم پدیده مشهد، بازیکنان سپاهان به خودباوری رسیده اند، افزود: تیم پرسپولیس، مربی و بازیکنان خوبی دارد و این تیم 12-13 بازیکن با کیفت دارد که 3- 4 سال است با هم بازی می کنند.

** سرمربی پرسپولیس به نشست خبری نرسید
سرمربی تیم پرسپولیس تهران به نشست خبری پیش از دیدار این تیم با سپاهان اصفهان نرسید.
خبرنگاران اصفهان عصر روز شنبه منتظر«برانکو ایوانکوویچ» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بودند تا در یک نشست خبری در هتلی در اصفهان حضور یابد که اعلام شد ایوانکوویچ نمی تواند در این جلسه حاضر شود.
دلیل حضور نیافتن برانکو در نشست خبری امروز، تاخیر در پرواز تیم فوتبال پرسپولیس به اصفهان اعلام شد.
مدیر رسانه ای سپاهان در جلسه خبری سرمربی این تیم گفت: زمان پرواز تیم پرسپولیس به اصفهان ساعت 16 امروز است بنابراین برانکو نمی تواند در نشست خبری امروز حضور یابد.

** تصدی گری در هیات های ورزشی شغل نیست
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت : براساس اعلام دیوان محاسبات کشور، تصدی گری در هیات های ورزشی شغل محسوب نمی شود.
محمد سلطان حسینی افزود: بر این اساس، قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی شامل کارکنان هیات های ورزشی در استان ها نمی شود.
وی تصریح کرد: هنوز دستورالعملی از سوی وزارت ورزش و جوانان به این اداره کل درباره منع به کارگیری افراد بازنشسته در هیات های ورزشی این استان به ما ابلاغ نشده است.
بر اساس طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان که 21 شهریور توسط شورای نگهبان تایید و 24 شهریور 97 توسط مجلس برای اجرا به دستگاه ها ابلاغ شد، به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه، بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه های اجرایی موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمات کشوری و تمامی دستگاه هایی که به نحوی از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند، ممنوع است.

** 5 هزار تماشاگر وارد ورزشگاه نقش جهان نشدند
بیش از پنج هزار نفر از تماشاگران که برای دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان راهی ورزشگاه نقش جهان اصفهان شدند به علت تکمیل شدن سکوها نتوانستند وارد ورزشگاه شوند.
جمع زیادی از هواداران پرسپولیس و سپاهان از حدود یک ساعت قبل از بازی پس از تلاش ناموفق برای حضور در ورزشگاه این محل را ترک کردند.
در ورودی ورزشگاه در چند نوبت بین نیروهای یگان ویژه و هواداران تنش رخ داد.
ظرفیت ورزشگاه نقش جهان از حدود چهار ساعت قبل از بازی تکمیل شد و دیگر پذیرای علاقمندان به فوتبال نیست.
هم اکنون ورودی جایگاه ویژه و خبرنگاران ورزشگاه بسته است و خبرنگاران و عکاسان هم موفق به حضور در ورزشگاه نشدند.
از ظهر امروز تاکنون ترافیک شدیدی در مسیرهای منتهی به ورزشگاه نقش جهان ایجاد شده است.
این بازی در مقایسه با بازی های گذشته سپاهان حضور بیشتر نیروهای امنیتی را شاهد بوده است.
در ورودی ورزشگاه نقش جهان اصفهان در چند نوبت بین هواداران تنش و درگیری رخ داد که با دخالت نیروهای انتظامی پایان یافت.

** دیدار فوتبال سپاهان و پرسپولیس با تساوی یک بر یک پایان یافت
دیدار حساس و جنجالی تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران با تساوی یک بر یک به اتمام رسید.
امروز (یکشنبه) در دیداری معوقه از هفته دوزادهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، سپاهان اصفهان و پرسپولیس از ساعت 16 و 10 دقیقه در ورزشگاه نقش جهان در دیداری حساس به مصاف هم رفتند که این رقابت برنده ای نداشت تا به سود سایر تیم های بالانشین جدول رده بندی شود.
با این تساوی، هر 2 تیم سپاهان و پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر، بدون شکست باقی ماندند.
این دیدار با قضاوت «علیرضا فغانی» در حضور بیش از 40 هزار تماشاگر ورزشگاه نقش جهان اصفهان، برگزار شد.
پیش از آغاز بازی از «سیدجلال حسینی» کاپیتان پرسپولیس که به تازگی از بازی های ملی وداع کرده است، تجلیل شد.
بازی از سوی پرسپولیس هجومی آغاز شد، اما به تدریج بازیکنان سپاهان بر روند کار تسلط بیشتری پیدا کردند و با استفاده از جناحین و ارسال های بلند به دنبال گلزنی بودند.
.
** تساوی برابر سپاهان عادلانه و واقع گرایانه است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: کسب نتیجه یک بر یک برابر تیم فوتبالی سپاهان اصفهان عادلانه و واقع گرایانه بود.
برانکو ایوانکوویچ، پس از تساوی تیمش برابر سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان در نشست خبری افزود: به بازیکنان تیمم افتخار می کنم که با اعتماد به نفس توانستند برابر یکی از تیم های ایران به تساوی دست یابند.
وی ادامه داد: پرسپولیس با تیم های تراکتور، استقلال و سپاهان سه بازی مهم دارد که به همه آنها می توان به عنوان یک شهرآورد نگریست.
سرمربی تیم پرسپولیس ادامه داد : داوری در این دیدار عادلانه بود حتی اگر نتیجه را به سپاهان واگذار می کردیم معتقد بودم که 'علیرضا فغانی' به خوبی قضاوت کرد و به حق جز چهار داور برتر جهان است.
ایوانکوویچ با بیان اینکه به دنبال بهانه جویی نیستم ، گفت: تیم ما برابر تیم های مختلف از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی ، ذهنی و شخصیتی به خوبی بازی می کند و برای نمونه امروز برابر سپاهان به شایستگی به میدان رفت.

** سپاهان پس از گلزنی نباید به عقب برگردد
مربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: بازیکنان تیم ما نباید پس از گلزنی به عقب بازگردند و اشتیاق آنها به گلزنی باید همچنان ادامه پیدا کند.
میگوئل تکسیرا، پس از تساوی تیمش برابر پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان در نشست خبری افزود: چنانچه سپاهان بتواند روحیه گلزنی خود را پس از گل نخست ادامه دهد می توانیم نتایج بهتری کسب کنیم.
وی ادامه داد: امروز در برابر پرسپولیس نیز اگر پس از به ثمر رساندن گل نخست برای گل های بعدی تلاش می کردیم نتیجه با پیروزی به پایان می رسید.
مربی سپاهان خاطرنشان کرد: البته پرسپولیس تیم قوی بود و به ما اجازه کار نمی داد اما با این حال باید هجومی تر بازی می کردیم.
وی با بیان اینکه هر دو تیم به خوبی جنگیدند، گفت: فوتبال ایران به این گونه تیم ها و هوادارانش نیاز دارد.
به گفته تکسیرا، تیم های سپاهان و پرسپولیس در این دیدار به دنبال اشتباهات کمتری بودند.
وی اضافه کرد: این تساوی چیزی از ارزش های ما کم نکرد و هم اکنون در جایگاه اول لیگ برتر قرار داریم.

** اخذ امتیاز دیدار با مسجد سلیمان برای ما مهم است
سرمربی ذوب آهن اصفهان گفت: دیدار مهم و سختی مقابل تیم مسجد سلیمان در پیش داریم و می خواهیم با پیروزی در این دیدار سه امتیاز در اصفهان حفظ شود.
علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌ های ذوب ‌آهن و نفت مسجد سلیمان در هتلی در اصفهان افزود: تیم نفت مسجد سلیمان اولین ضربه فوتبال در ایران در این شهر زده شده و بنیه فوتبال قوی دارد.
وی با خوشامدگویی به این تیم در اصفهان اظهارداشت: امیدوارم میزبان خوبی باشیم و سه امتیاز بازی را در اصفهان حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه آماده پیروزی هستیم خاطرنشان کرد: با گرفتن امتیاز بازی تیم ما در لیگ برتر آماده بلند شدن می شود.
به گفته وی نفت مسجد سلیمان روند صعودی خوبی داشته و مربی خوب و با دانشی دارد.
سرمربی تیم ذوب آهن ادامه داد : در بد شرایطی تیم ما به هم خورد و ما برای پیروری می جنگیم و نقاط ضعف و قوت مسجد سلیمان را بررسی کردیم و پانزده دقیقه نخست دیدار فردا خیلی مهم است.

** دیدار سختی با ذوب آهن داریم
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت : دیدار سختی را مقابل این تیم خوب ذوب آهن اصفهان پیش رو داریم.
علیرضا مرزبان در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال تیمش مقابل ذوب‌ آهن در هتلی در اصفهان، افزود : تیم ما با تیمی دیدار دارد که یکی از تیم های خوب و قدرتمند ایران و آسیا است اما مشکلاتی نیز دارد.
وی با بیان اینکه مسوولان کادر فنی ذوب آهن مشکلات این تیم را با مدیریت خوب رد می کنند، تصریح کرد: ما دیدار خیلی سختی با ذوب آهن داریم چون این تیم نیاز به پیروری و بهبود شرایط خود را دارد.
وی خاطرنشان کرد : در این دیدار تساوی و گرفتن یک امتیاز هم برای این ما خوب است.

** لژیونر بودن ملاک خوبی برای دعوت به تیم ملی فوتبال نیست
یک کارشناس فوتبال گفت: اگرچه نظر سرمربی تیم ملی ایران برای انتخاب بازیکنان محترم است، اما لژیونر(بازیکن شاغل در تیم های خارجی) بودن را نباید ملاک خوبی برای دعوت به جمع ملی پوشان دانست.
'کارلوس کیروش' سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، اسامی 35 بازیکن اولیه را برای اردوی نهایی تیم ملی و جام ملت‌های آسیا اعلام کرد که قرار است از این میان 23 بازیکن انتخاب و راهی جام ملت ‌های آسیا شوند که بیش از نیمی از این نفرات را بازیکنان لژیونر تشکیل می دهند.
حسین چرخابی افزود: انتخاب فهرست بازیکنان برای حضور در هر مسابقه ای حق طبیعی سرمربی تیم است و همه باید به این حق احترام بگذارند، زیرا در نهایت این سرمربی است که باید با این بازیکنان کار کند.
وی ادامه داد: با این حال، ممکن است پرسش هایی در ذهن فوتبال دوستان ایجاد شود برای مثال انتخاب کم تعداد بازیکنان از تیم های بالای جدول رده بندی لیگ برتر باشگاه های کشور و اینکه تیم پدیده مشهد به عنوان تیم دوم جدول هیچ نفری در فهرست ندارد، سوال برانگیز است.

** دیدار ذوب آهن اصفهان و نفت مسجد سلیمان بدون گل پایان یافت
دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و نفت مسجد سلیمان روز چهارشنبه با تساوی بدون گل در اصفهان به پایان رسید.
دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و نفت مسجد سلیمان از ساعت 15 امروز از هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزارشد و در پایان بدون گل به پایان رسید تا امتیازها تقسیم شود.
در نیمه اول این دیدار تیم میزبان یعنی ذوب آهن اصفهان حملاتی را روی دروازه نفت مسجد سلیمان طرح ریزی کرد که در ضربات نهایی بی نتیجه بود، در یکی از این صحنه ها محسن مسلمان با پاسی که به محمدرضا حسینی داد باعث شد دروازه نفت مسجدسلیمان باز شود که داور آفساید گرفت پیش از این نیز یک افساید دیگر برای ذوب آهن توسط داور گرفته شد.
بازیکنان ذوب آهن باز پشت محوطه جریمه توسط مسلمان صاحب موقعیت شد که به راحتی توپ در اختیار دروازه نفت مسجد سلیمان قرار گرفت، در آن طرف میدان بازیکنان نفت نیز موقعیت هایی را در ضد حمله به دست آوردند که بی نتیجه ماند.

** تیم ما در ضربات نهایی مقابل نفت مسجد سلیمان بی دقت بود
سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت : در این دیدار بازیکنان ذوب آهن برای برد همه تلاش خود را کردند ولی متاسفانه در ضربات نهایی بی دقت بودیم.
علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از دیدار تیمش مقابل نفت مسجد سلیمان افزود: نسبت به دیدارهای قبلی بهتر بازی کردیم و از نیمه دوم شکل بازی ما بهتر شد.
وی اظهارداشت : امروز بازیکنان ذوب آهن برای پیروزی سعی و تلاش زیادی کردند و از آنها راضی هستم.
منصوریان با اشاره به اینکه در این دیدار از جانب داور اذیت شدیم، تصریح کرد : در این بازی یک بازیکن حریف باید اخراج می شد و این داستان هر بازی و هر هفته برای ما وجود دارد.
وی ادامه داد : داور این دیدار روی سید محمد حسینی که باید پنالتی می گرفت یا باید اخراج می شد و یا کرنر را نگرفت، بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان حدقل باید چهار امتیاز می گرفیتم که متسافانه نا داوری شد.

** بازیکنانم مقابل ذوب آهن شجاعانه جنگیدند
سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت : بازیکنانم در دیدار با ذوب آهن اصفهان شجاعانه جنگیدند و خوب کار کردند.
علیرضا مرزبان در نشست خبری بعد از دیدار با تیم ذوب آهن افزود : روابط درونی تیم ما با ذوب آهن خوب است و این تیم از تیم های خوب ایران و آسیاست.
وی اظهارداشت : با توجه به شرایطی که داشتیم انتظار اینکه نیم فصل را با 15 امتیاز تمام کنیم سخت بود زیرا تیم خیلی مشکلات داشت.
وی با بیان اینکه باید به بازیکنانم تبریک بگویم که قدم های بزرگی داشتند ، خاطرنشان کرد : در 90 دقیقه دو شانس به ذوب آهن دادیم و این تیم دیگر موقعیتی نداشت.
مرزبان با اشاره به اینکه بعد از اخراج بازیکن تیم ما متحد تر شد، تصریح کرد : تمرینات خود را ادامه می دهیم و سعی می کنیم در این فاصله بازیکنان جدید بگیرم چون به نیروهای جدید احتیاج داریم.
به گفته وی تیم ذوب آهن خوب بازی کرد و مطمئن هستیم این تیم به راه خودش بر می گردد و موفق خواهد شد.

** ذوب ‌آهن تیم نامی نو را شکست داد
تیم ذوب آهن در هفته پنجم هفدهمین دوره لیگ برتر والیبال بانوان باشگاه ‌های کشور روز پنجشنبه در سه ست پیاپی تیم نامی را در اصفهان شکست داد.
در این دیدار که عصر امروز در سالن ورزشی شهید میثمی اصفهان برگزار شد، تیم ذوب آهن در ست نخست با نتیجه 25 بر 14 و در ست دوم با نتیجه 25 بر 22 و در ست سوم با نتیجه 25بر 19 به پیروزی رسید و توانست بانتیجه سه بر صفر برنده میدان شود.
نرگس افشین داور اول و ماندانا مطیع داور دوم قضاوت این دیدار را بر عهده داشتند.
در جدول رده‌ بندی ذوب‌ آهن با 14 امتیاز صدرنشین است و پیکان با 13 و توپکا با 9 امتیاز دوم و سوم هستند، نامی‌نو با 6، مبنا تجارت کاسپین با سه و شهرداری سمنان بدون امتیاز در مکان‌های بعدی قرار دارند.

** ذوب آهن اصفهان تیم پارس جنوبی بوشهر را شکست داد
تیم فوتبال بانوان ذوب آهن اصفهان روز جمعه توانست با نتیجه دو بر یک تیم پارس جنوبی بوشهر را شکست دهد.
به گزارش ایرنا، این مسابقه از هفته دوم لیگ برتر فوتبال بانوان کشور ساعت 10 صبح امروز در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد، تیم ذوب آهن اصفهان دو بر یک تیم پارس جنوبی بوشهر را شکست داد.
در این دیدار نرگس ذوهری و صفورا جعفری برای تیم میزبان گلرنی کردند.
در این دیدار تیم ذوب آهن در یک بازی هجومی و با برنامه توانست حریف بوشهری خود را شکست دهد ، تیم پارس جنوبی هم در ضد حملات صاحب یک موقعیت شد و توسط زینت حاجیانی به گل رسید.
9913/6026/

نظر شما