شناسهٔ خبر: 29972693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درگیر هزاران معترض به اصلاح قانون کار مجارستان با پلیس برای سومین روز متوالی

معترضان به اصلاحات جدید دولت مجارستان برای سومین روز متوالی به تظاهرات پرداختند و با پلیس درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این معترضان در بوداپست علیه قوانین جدید مناقشه برانگیز ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان درباره حقوق کارگری و سیستم قضایی دست به راهپیمایی و اعتراض زدند.

حدود ۲۰۰۰ معترض در مقابل پارلمان مجارستان اقدام به پرتاب شیشه و استفاده از بمب‌های دودزا علیه پلیس ضد شورشی کردند که با گاز اشک آور به معترضان واکنش نشان داد.

پلیس اعلام کرد کرده در جریان درگیری‌های سه روزه بیش از ۵۰ تن دستگیر و دست کم ۱۴ افسر پلیس زخمی شده‌اند.

معترضان در جاده‌ها و پل‌های اصلی دست به راهپیمایی زده و به صورت موقت باعث اختلال در رفت و آمد شدند و فریاد "اوربان گورتو گم کن، ویکتور‍! ویکتور!" سردادند.

این راهپیمایی‌های اعتراضی پس از آن سر گرفت که احزاب اپوزیسیون روز چهارشنبه در داخل پارلمان در یک اقدام ناموفق برای جلوگیری از تصویب دو لایحه مناقشه برانگیز دست به اختلال و ناآرامی زدند.

اتحادیه‌های کارگری مجارستان می گویند که این قوانین جدید تنها به نفع کمپانی های تولیدی بین المللی است و باعث می شود تا کارگران در معرض استثمار و تاخیر در پرداخت دستمزدها قرار بگیرند.

به گفته دولت، اما این قوانین به نفع کارگرانی است که می‌خواهند ساعات بیشتری کار کنند و کارفرمایانی که به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارند.

قرار است چهارمین تظاهرات روز یکشنبه در بوداپست برگزار شود و اتحادیه‌های کارگری نیز گفته‌اند که در آن شرکت می کنند.

انتهای پیام

نظر شما