شناسهٔ خبر: 29972641 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قضاوت داور قمی در کشتی جهان و صدرنشینی بانوان کاراته کا

قم – ایرنا – در هفته ای که سکوی سومی جهان از آن کاراته کای قمی شد و طلای معلول فوتبالیست این استان در آسیا درخشید، داور قمی قضاوتش را در باشگاه‌های کشتی جهان و بانوان این استان صدرنشینی در لیگ برتر کاراته را قطعی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،در هفته ای که گذشت؛ درخشش ملی‌ پوش معلول فوتبال با مدال طلای آسیا، مدال برنز برگردن بانوی تکواندوکار ، ایستادن بانوان ملی‌پوش قم روی سکوی ششم آسیا، قرار گرفتن نام سه دونده این استان در لیست تیم‌های ملی بزرگسالان و نوجوانان کشور، قضاوت داور قمی درباشگاه‌های کشتی جهان، سکوی سومی جهان از آن کاراته کای قم، صدر نشینی بانوان کاراته کای این استان در لیگ برتر، پیروزی ووشوکاران قمی برابر آرین فومن، برگزاری دور رفت لیگ دسته اول بدمینتون به میزبانی قم و بازگشت نماینده فوتسال این استان به آرامش و برگزاری مسابقات قهرمانی پرش با اسب مهمترین اخبار ورزشی قم بود.

** درخشش ملی‌پوش معلول فوتبال قم با مدال طلای آسیا
بعد از افتخار کسب دو مدال طلای رقابت‌های والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر بازی‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتای اندونزی، این هفته شاهد درخشش ملی‌پوش فوتبال هفت نفره قم در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و کسب یک مدال ارزشمند طلا برای این استان بودیم.مهدی جمالی ملی‌پوش ارزنده فوتبال معلولین قم به عنوان یکی از اعضای تیم ملی ایران در مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی 2018 آسیا و اقیانوسیه حضور داشت و با بازی‌های خوب و تاثیرگذار خود یکی از ارکان اصلی موفقیت تیم ملی در کسب مقام نخست این بازی‌ها بود.این مسابقات به میزبانی کشورمان درجزیره کیش به انجام رسید و ایران مقتدرانه جام قهرمانی را بالای سر برد، قهرمانی ارزشمندی که برای تیم ملی کشورمان جواز حضور در رقابت‌های 2019 قهرمانی جهان را نیز به همراه داشت.

**بانوی تکواندوکار قم با مدال برنز درخشید
فرناز امینی بانوی تکواندوکار استان قم با کسب مقام سوم و نشان برنز در مسابقات تکواندو قهرمانی رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان ایران درخشید.رقابت‌های تکواندو قهرمانی جوانان و بزرگسالان در بخش بانوان طبق برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو با حضور 365 تکواندوکار به مدت دو روز در خانه تکواندو به انجام رسید و از بین نماینده‌های قم تنها تکواندوکار وزن منهای 57 کیلوگرم به مدال دست یافت.

** بانوان ملی‌پوش قم روی سکوی ششم آسیا
فاطمه خلیلی و مرضیه افشاری بانوان ملی‌پوش قم با تیم ملی هندبال زنان ایران رتبه ششم پیکارهای 2018 هندال قهرمانی زنان قاره کهن را به خود اختصاص دادند. امسال هفدهمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی زنان آسیا با حضور تیم‌های کشورهای مختلف قاره کهن به میزبانی کشور ژاپن به انجام رسید و تیم ملی هندبال زنان ایران نیز با دو ملی‌پوش استان در این دوره از پیکارها به مصاف حریفان خود رفت.
پرونده پیکارهای هفدهمین دوره پیکارهای هندبال قهرمانی بانوان آسیا در ژاپن با برتری 30 بر 25 کره‌ای‌ها و قهرمانی این تیم بسته شد، ژاپن در مکان دوم ایستاد، ضمن اینکه تیم‌های ملی چین، قزاقستان و استرالیا سوم تا پنجم شدند و این پنج تیم سهمیه بازی‌های جهانی را کسب کردند اما تیم ملی ایران با ایستادن در جایگاه ششم سهمیه قهرمانی دنیا را از دست داد.

** نام سه دونده قمی در لیست تیم‌های ملی بزرگسالان و نوجوانان کشور
نام سه دونده قمی در آخرین لیست اعلامی تیم‌های ملی بزرگسالان و نوجوانان کشورمان قرار گرفت. بر اساس لیست جدید اعلام شده از سوی فدراسیون دوومیدانی، رضا ملک پور در دوی 400 متر با مانع، محمد حسین اسکندری در ماده پرتاب و علی قاسم بابایی دونده نوجوان قمی هم در ماده 200 متر برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان به تیم ملی دعوت شد.رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا در رده سنی بزرگسالان 24 اسفند به میزبانی هنگ کنگ برگزار می‌شود.

** داور قمی قاضی جام باشگاه‌های کشتی جهان شد
سعید عباسی داور بین‌المللی کشتی استان قم از سوی کمیته داوران فدراسیون جهانی کشتی قاضی رقابت‌های 2018 کشتی قهرمانی جام باشگاه‌های جهان شد. با اعلام اسامی داوران قضاوت کننده در پنجمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان، نام سعید عباسی داور بین‌المللی درجه یک کشتی استان قم نیز در بین داوران این پیکار‌ها قرار گرفت، داوری که سابقه و تجربه زیادی از قضاوت در میادین مهمی همچون قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و باشگاه‌های دنیا دارد.پنجمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان روز‌های 29 و 30 آذرماه در سالن 6 هزار نفری حسین رضازاده اردبیل برگزار می‌شود.

**سکوی سومی جهان از آن کاراته کای قمی
امیر مهدی زاده ستاره قمی کاراته در وزن 67- کیلوگرم، پس از دو پیروزی و یک شکست در روز نخست مسابقات لیگ جهانی کاراته به جدول شانس مجدد رفت و با پیروزی بر کاراته‌کایی از صربستان و شیرصفت دیگر نماینده ایران در این وزن مدال برنز را به گردن آویخت. علی نجفی و علی یعقوبی دو نماینده دیگر قم در این رقابت‌ها بودند که از دستیابی به مدال بازماندند. محمد شایگان دیگر کاراته کای قمی حاضر در لیگ جهانی هم پس از سه پیروزی و یک شکست در بازی‌ها، در جدول شانس مجدد وزن 60- کیلوگرم، حریفی از اسپانیا را شکست داد، ولی در رقابت برای کسب مدال برنز، مغلوب کاراته کایی از استونی شد و در جایگاه پنجم ایستاد.لیگ جهانی کاراته با حضور 1176 کاراته کا از 80 کشور جهان به میزبانی شانگ‌های چین برگزار شد.

** بانوان کاراته کای قم صدرنشین لیگ برتر
تیم کاراته بانوان مرداس قم با دو برد شیرین،صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت های لیگ برتر کاراته بانوان کشور شد. در شرایطی که تقریبا هر ساله تیم‌هایی از بخش مردان به نمایندگی از قم در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی کاراته ایران به میدان می‌رفتند، امسال تیمی متشکل از بانوان توانمند کاراته قم در مسابقات سوپر لیگ کاراته بانوان ایران حاضر شده است.
طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون کاراته، مسابقات فصل 1397 سوپر لیگ زنان ایران با حضور 9 تیم برگزار می‌شود و بانوان کاراته‌کای قم در ترکیب تیمی به نام مرداس در این دوره از رقابت‌ها شروع بسیار خوب و موفقی داشته‌اند و هم اکنون در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند.

** ووشوکاران قمی برابر آرین فومن به پیروزی شیرین دست یافتند
ووشوکاران قم در دیداری از پیکار‌های فصل 1397 لیگ دسته اول ووشو مردان باشگاه‌های کشور موفق به شکست تیم آرین فومن شدند. پیکارهای لیگ دسته اول ووشو مردان ایران امسال در حالی برگزار می‌شود که ووشوکاران قم بعد از چند سال دوری از لیگ در این مسابقات حضور یافته‌اند و در گروه دوم مرحله مقدماتی این فصل با حریفان خود به شکل دوره‌ای به رقابت می‌پردازند.این در حالی است که امسال 10 تیم در پیکارهای لیگ دسته اول ووشو مردان ایران حضور دارند و به شکل دوره‌ای در دو گروه پنج تیمی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا در پایان دو تیم برتر هر گروه مجوز صعود به مرحله نهایی را کسب کرده و قهرمان از بین راه یافته‌ها به جمع چهار تیم برتر مشخص شود.
ووشوکاران قم در نخستین مسابقه خود که دیداری از هفته پنجم بود برابر باشگاه آرین فومن به میدان رفته و با نتیجه مطمئن 10 بر صفر صاحب برتری شدند اما دومین مسابقه آنها از هفته ششم که یک رقابت نزدیک و نفس‌گیر بود با برتری 7 بر 5 به سود تیم شینگ یی چوان هیأت چمران به پایان رسید.

** دور رفت لیگ دسته اول بدمینتون در قم برگزار شد
دور رفت از رقابت‌های لیگ دسته اول بدمینتون مردان کشور با حضور 4 تیم صبح پنج شنبه هفته گذشته در سالن اختصاصی بدمینتون مرحوم حامد فرهمند در ورزشگاه شهید حیدریان قم آغاز و در روز جمعه به کار خود پایان داد. در شرایطی که قرار بود این مسابقات با حضور 3 تیم برگزار شود تیم گاز فارس در آخرین فرصت، به جمع تیم‌های حاضر در گروه یک پیوست تا تیم‌های هیئت بدمینتون قم، ذوب روی صبای زنجان، اس پی دنیا پلاستیک شیراز و گاز فارس در این مسابقات رقابت کردند. ترکیب تیم بدمینتون قم در لیگ دسته اول را بازیکنان بومی استان قم تشکیل می‌دهند. دور برگشت این مسابقات در شیراز برگزار می‌شود.

** بازگشت نماینده فوتسال قم به آرامش
تیم فوتسال سوهان محمد سیمای قم با پیروزی درحاشیه خلیج فارس برابر آذرخش بندر عباس در لیگ برتر فوتسال به ساحل آرامش رسیده است.پس از چند هفته ناکامی به نظر می‌رسد وضعیت نماینده قم در لیگ برتر فوتسال تغییر کرده و ثبات روانی و آرامش بر تیم سوهان محمد سیمای قم حاکم شده است و این، بهترین خبر در آستانه یک بازی بزرگ است.شکست‌های پیاپی تیم سوهان محمد سیما، این تیم را وارد شرایطی بحرانی کرده بود اما آن‌ها اکنون از 2 بازی اخیر خود صاحب 6 امتیاز شده‌اند و توانسته‌اند بار دیگر به جمع 5 تیم بالای جدول رده بندی لیگ برتر فوتسال بازگردند. پیروزی 2 بر یک تیم سوهان محمد سیما در مسابقه یکشنبه شب هفته گذشته در بندر عباس برابر آذرخش هرمزگان، یک پیروزی روحیه بخش برای تیم تحت هدایت حسین صبوری بود و فاصله 4 امتیازی این تیم با فرش آرای رده سومی را حفظ کرد.

** حضور 2 بانوی فوتبالیست قمی در لیگ برتر کشور
فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان کشور آغاز شده است و گرچه استان قم در این مسابقات تیمی ندارد اما 2 بازیکن از استان قم در ترکیب تیم‌های لیگ برتری حضور دارند. شهناز جعفری زاده باسابقه‌ترین بازیکن فوتبال بانوان قم در لیگ برتر کشور است که امسال نیز در این رقابت‌ها حضور دارند و در پست مدافع راست برای تیم شهرداری بم، قهرمان دوره گذشته و پرافتخارترین تیم فوتبال بانوان در ایران به میدان می‌رود. مریم رهیده دیگر بازیکن فوتبال قم است که در پست هافبک راست برای تیم سپاهان اصفهان در لیگ فوتبال زنان حضور دارد و او در دیدار نخست تیمش برابر آذرخش تهران یکی از گل‌های سپاهان را به ثمر رساند.

** برگزاری مسابقات قهرمانی پرش با اسب استان
مسابقات قهرمانی پرش با اسب استان در حالی هفته گذشته برگزار شد که در این رقابت ها هفت سوارکار در رده نونهالان، پنج ورزشکار در رده جوانان و جوانان، 12 تن در رده مالکان و هفت سوارکار نیز در رده بزرگساان به رقابت پرداختند. نفرات برگزیده هر رده به مسابقات کشوری پرش با اسب به میزبانی تهران اعزام می شوند.
7404/ 6133/

نظر شما