شناسهٔ خبر: 29972456 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هزینه ۲۵ میلیون دلاری وزارت دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات ۲۰۱۶

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، هزینه تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به بیش از ۲۵ میلیون دلار رسیده است.

صاحب‌خبر -

تحقیقات «رابرت مولر» تاکنون ۲۵ میلیون دلار هزینه به دنبال داشته استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، دفتر «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا روز گذشته (جمعه) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد این تحقیقات تاکنون برای وزارت دادگستری آمریکا بیش از ۲۵ میلیون دلار هزینه داشته است.

بر اساس این گزارش، هزینه‌های تحقیقات تیم رابرت مولر در مدت شش ماه (از اول آوریل تا ۳۰ سپتامبر سال جاری میلادی) حدود ۸.۵ میلیون دلار گزارش شده است. تحقیقات رابرت مولر در سال گذشته میلادی هم حدود ۱۷ میلیون دلار تخمین زده شده بود که می‌توان گفت: هزینه این تحقیقات تاکنون به بیش از ۲۵.۲ میلیون دلار رسیده است.

هزینه‌های تیم تحقیقاتی مولر در این بازه شش ماهه حدود ۴.۶ میلیون دلار بوده است. بخشی از این هزینه‌ها مربوط به جبران خسارات‌های کارکنان این تیم تحقیقاتی است که چیزی بالغ بر ۲.۹ میلیون دلار بوده است. همچنین حدود ۵۸۰ هزار دلار هم صرف حمل و نقل و سفر شده است و بیش از ۹۴۰ هزار دلار هم صرف اجاره، ارتباطات و خدمات رفاهی شده است.

تحقیقات رابرت مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین احتمال ارتباط اعضای تیم ترامپ با مقامات روس تاکنون منجر به متهم شناخته شدن ۳۳ شخص و ۳ نهاد شده است. رابرت مولر، مدیر سابق اف بی آی در مه سال ۲۰۱۷ به عنوان مسئول این تحقیقات انتخاب شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها از این تحقیقات انتقاد کرده و آن را «شکار ساحره» خوانده و حتی در ماه گذشته میلادی هم رابرت مولر را به هدر دادن بیش از ۴۰ میلیون دلار در جریان این تحقیقات متهم کرده است. رئیس جمهور آمریکا پیش از این هم در یک مصاحبه اعلام کرده بود اگر رابرت مولر همه موارد را عادلانه بررسی کند، بی گناهی وی در این پرونده ثابت خواهد شد.

روسیه تاکنون بار‌ها ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را تکذیب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما