شناسهٔ خبر: 29972454 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرونده ویژه| پژوهش از حرف تا عمل

پارک‌های علم و فناوری پژوهش‌های دانشگاهی را جهت می‌دهند/ ماموریتی برای ارزش‌آفرینی و هویت‌بخشی+ فیلم

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه شریف گفت: پارک‌های علم و فناوری ضمن جهت‌دهی به پژوهش‌های دانشگاهیان برای تبدیل شدن کسب‌وکار‌ها به هویت‌های ارزش‌آفرین ماموریت دارند.

صاحب‌خبر -

مجید دهبیدی‌پور رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در پاسخ به این سوال که فعالیت مراکزی همچون پارک‌های علم و فناوری تا چه اندازه می‌تواند به کاربردی شدن پژوهش‌ها و مقالات دانشگاهیان کمک کند، بیان کرد: ماموریت پارک‌ها در مرحله اول کاربردی کردن پژوهش‌های دانشجویان و به طورکلی دانشگاهیان است.

وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری به جهت‌دهی پژوهش و فناوری‌های محققان و پژوهشگران کمک کرده‌اند، ادامه داد: این جهت‌دهی در این راستا است که اولا تمام فعالیت‌ها نیازمحور باشند و سپس به هویت‌های ارزش‌آفرین تبدیل شوند کمکی که کردند این است که پژوهش‌ها و فناوری‌های ما را جهت‌دهی کنند تا اولا ما نیازمحور باشند و به هویت‌های ارزش‌آفرین تبدیل شوند.

به گفته دهبیدی‌پور، پارک‌های علم و فناروی نهاد‌هایی هستند که برای ایجاد و جهت‌دهی فعالیت‌های کاربردی ماموریت دارند و باید این فعالیت‌ها در نهایت به ارزش‌آفرینی منجر شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: درحقیقت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف مثل هر پارک دیگری برای ایجاد کسب‌وکار‌های نوپا و دانش‌بنیان ماموریت دارد.

وی با تاکید بر پایدارسازی کسب‌وکار‌های دانش بنیان اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم تا با همکاری و هم‌افزایی مراکز و نهاد‌های مختلف بتوانیم از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت ویژه‌ای داشته باشیم. این حمایت در راستای ارزش‌آفرینی و تبدیل شدن آن‌ها به کسب‌وکار‌هایی پایدار است تا بتوانند برای کشور ارزش بیافرینند.

دهبیدی‌پور با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف محیط اجتماعی و اقتصادی است که به ایجاد ارزش از فناوری کمک می‌کند، گفت: در این راه صندوق پژوهش و فناوری و همچنین مرکز رشد و شتابدهنده شریف یاریگر ما هستند.
 
بخشی از گفتگو با رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید:
 
mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="http://snn.ir/fa/news/play/embed/731428/495842?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما