شناسهٔ خبر: 29972407 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اقدامات نتانیاهو؛ سرپوش شکست در غزه

اقدامات نتانیاهو در لبنان و طرح موضوع کشف تونل‌های مقاومت برای انحراف افکار عمومی از شکست اخیر در غزه است.

صاحب‌خبر -
سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره ادعای صهیونیست ها در کشف تونل های مقاومت و فضاسازی تبلیغاتی در این باره گفت : رژیم اشغالگر صهیونیستی تلاش می کند برای حل و فصل مشکلات داخلی از این مسئله استفاده کند.
وی تاکید کرد: بی تردید ، اقدامات نتانیاهو در مرزهای لبنان برای منحرف کردن افکار عمومی از شکست او در غزه است ، شکستی که او را تقریبا به مرحله برکناری از دولت کشانده است.
امین السید افزود: او می کوشد رویدادی را در مرزها رقم بزند تا حمایت های داخلی از خود را افزایش دهد و از نظر ثبات سیاسی در دولت به نوعی امنیت دست یابد اما مخالفان نتانیاهو بر این باورند که او آشکارا می خواهد اقدامات گسترده ای انجام دهد تا مانع از برکناری خود از دولت شود و بر این موضوع پافشاری می کند که به چیزی دست یابد تا به صهیونیست ها بگوید در مرزهای لبنان، از آنان دفاع می کند.
وی گفت : بعید می دانم رژیم صهیونیستی خطر تجاوز به لبنان را بپذیرد ؛ این رژیم تلاش می کند از این موضوع در داخل و در عرصه بین المللی، برای اعمال فشار بر حزب الله استفاده کند.
امین السید در این حال هشدار داد : رژیم صهیونیستی اگر بخواهد به ماجراجویی و حمله به لبنان روی آورد به خوبی می داند که حزب الله در خصوص هرگونه تجاوز به لبنان سکوت نمی کند و بدون تردید پاسخ می دهد ، واقعیتی که صهیونیست ها به خوبی از آن آگاهند.
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان درباره میزان آمادگی نیروی مقاومت برای مقابله با حملات احتمالی صهیونیست ها گفت : توانایی ها و امکانات حزب الله بیش از امکانات و تلاش های رژیم صهیونیستی و قدرت ما بیش از قدرت این رژیم است ؛ به این علت، صهیونیست ها در پی جنگ نیستند زیرا می دانند قدرت ما در مقابله با آنان در سطح گسترده ای است.
وی توان نظامی، موشکی، انسانی و جغرافیایی حزب الله را بیش از رژیم صهیونیستی دانست و تاکید کرد: قدرت ما در جنگ جولای 2006 بسیار گسترده تر از قدرت رژیم صهیونیستی بود و قدرت این رژیم به اندازه ما افزایش نیافت ؛ واقعیتی که رژیم صهیونیستی به آن اذعان دارد . ما آمادگی کامل داریم و توان ما کامل است. حتی اگر صهیونیست ها علیه لبنان وارد جنگ شوند بی تردید برای حمله به آنان آمادگی داریم.
امین السید همچنین درباره حمایت آشکار امریکا از رژیم سعودی در رسوایی قتل خاشقچی گفت: ح‍‍ُسن ماجرا این است که امریکا علنی درباره نقش سعودی در منطقه یعنی دفاع از رژیم صهیونیستی سخن گفت و این قضیه ، خوب است تا جهان بداند که نقش سعودی چیست. 
وی تصریح کرد : اما درباره دونالد ترامپ باید بگویم که او با روشی خوارکننده برای امریکا رفتار می کند ؛ او مواضع سیاسی و حمایت سیاسی را به فروش می رساند . نمی دانم چه کسی، دیگری را می خرد ؟ آیا بن سلمان ، ترامپ را می خرد یا بالعکس ؟ البته بن سلمان تاکنون پول زیادی به ترامپ پرداخت کرده است تا این مواضع را اتخاذ کند اما این که بقای کشوری مانند سعودی به حمایت ترامپ منوط باشد ؛ چنین کشوری باقی نمی ماند.
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان افزود: موضوع دیگر این که اکنون رژیم صهیونیستی و عربستان از یکدیگر حمایت می کنند و این به معنی آن است که اوضاع سعودی ثابت نیست و ممکن است اوضاع داخلی این کشور به فاجعه سیاسی بینجامد.
امین السید ، گفتار ترامپ با اروپا را شبیه گفتارش با سعودی ها دانست و گفت: ترامپ همان طور که دفاع از سعودی ها را به دریافت پول مشروط کرد همین موضوع را به اروپا هم گفت ، پس تنها هدفش ، پول است اما ترامپ می داند که نمی تواند برای همیشه از سعودی و رژیم صهیونیستی حمایت کند. 
وی تصریح کرد : ترامپ ، مواضع و کرامت امریکا را در قبال دریافت پول می فروشد و این ، موضوعی عجیب در سیاست خارجی واشنگتن است.

نظر شما