شناسهٔ خبر: 29971306 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بوکسور جوان اهل نقده نایب قهرمان ایران شد

طاهر جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و هشتمین دوره مسابقات بوکس بزرگسالان کشور به میزبانی شهر اهواز، گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی

صاحب‌خبر - طاهر جباری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیست و هشتمین دوره مسابقات بوکس بزرگسالان کشور به میزبانی شهر اهواز، گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی این شهر از 18 تا 23 آذر ماه جاری برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه بهمن عزیزی و سلطان علی رمضان زاده مربیگری تیم بوکس استان را بر عهده داشتند، بیان کرد: دانشور در دیدار فینال با قبول شکست مقابل مبین کهرازه از سیستان و بلوچستان به مدال نقره و مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.
وی ادامه داد: شهرام جلالی در وزن 52 کیلوگرم از میاندوآب، اورهان حاجی پور در وزن 56 کیلوگرم از ارومیه، پژمان فرجی از ارومیه در وزن 60 کیلوگرم، حجت سلیمی پور در وزن 64 کیلوگرم از خوی، علی کریمی در وزن 69 کیلوگرم از میاندوآب، حسین دانشور در وزن 81 کیلوگرم از نقده، سیامک قربانی در وزن 91 کیلوگرم از خوی و حامد اسماعیلی در وزن به اضافه 91 کیلوگرم از بوکان هشت بوکسور اعزامی استان به این رقابت ها بودند.
ملی پوش ارومیه ای و سابق بوکس کشور گفت: همچنین محمد آبی، حبیب کریم زاده و محرم قربانی سه داور از این استان جهت قضاوت در این مسابقات عازم اهواز شدند که این امر موفقیت چشمگیری برای تیم داوری استان محسوب می شود.
عضو شورای فنی فدراسیون بوکس کشور افزود: در این دوره از رقابت ها تیم خوزستان پس از 22 سال قهرمان شد و تیم های تهران الف و مازندران به ترتیب دوم و سوم شدند.
به گزارش ایرنا بوکس از جمله رشته های رزمی است که در آذربایجان غربی قدمتی بیش از 50 سال دارد و در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و مورد استقبال جوانان استان قرار گرفته است.
طاهر جباری ملی پوش سابق بوکس کشور و یکی از قهرمانان سابق رقابت های بین المللی و آسیایی دهه 80 ایران است که هم اکنون در کسوت مربیگری فعالیت دارد و پنج ورزشکار تربیت و تقدیم تیم های ملی بوکس کشور کرده است.
طاهر جباری، حسین مادردوست، محمدرضا شاطرلو و ایوب پورتقی قوشچی از جمله قهرمانان ملی پوش آذربایجان غربی هستند که از دهه های 50 تا 80 موفق به کسب عناوین مهم آسیایی و بین المللی برای ایران اسلامی شده اند.
در دهه 90 نیز بوکسورهایی همچون هادی ماکویی، امین بخشی زاده، وحید ابراهیمی، یونس حسن پور، حسین دانشور، مهدی ماکویی و محمد عزیزی به اردوهای تیم ملی دعوت شده اند.
بیش از یکهزار ورزشکار در رشته ورزشی بوکس در آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
7156/2093
انتهای پیام

نظر شما